Papa (2004)

Alternatieve titels: Папа | Daddy | Father

Rusland

geregisseerd door Vladimir Mashkov
met Vladimir Mashkov, Yegor Beroyev en Olga Krasko

Een Joodse vader die een drankprobleem heeft droomt ervan dat zijn zoon Dodik als muzikant zal optreden voor een volle zaal en dat hij één van de grootste violisten uit zijn tijd wordt. Om dit doel te bereiken leert hij de knaap vanaf jeugdige leeftijd het strijkinstrument bespelen. Wanneer Dodik ouder wordt verlaat hij zijn geboortedorp om te gaan studeren aan het conservatorium van Moskou. Hij wil evenwel breken met zijn verleden. Maar op een dag moet hij kiezen: ofwel zijn vader verliezen ofwel alles wat hij heeft bereikt.