Fittest on Earth: The Story of the 2015 Reebok CrossFit Games (2016)

Alternatieve titel: The Redeemed and the Dominant: Fittest on Earth

Documentaire / Sport

geregisseerd door Heber Cannon, Marston Sawyers en Ian Wittenber
met Dan Bailey, Samantha Briggs en Dave Castro

In 2015 waren de Reebok CrossFit Games. Deze sportieve spelen duurden in totaal vijf dagen en omvatten dertien verschillende onderdelen. De competitie was opgezet om te bepalen welke man en vrouw het fitst zijn. Van overal uit de wereld kwamen de atleten zich inschrijven. Deze documentaire biedt een kijkje achter de schermen van het immense evenement.

avatar van danuz
Boeiend kijkje in de keuken van de CrossFit Games. Onder andere door de ogen van verschillende atleten. Geen uitleggerig verhaal, "the road to" of achtergrondinformatie. Wel een vrij vlot gemonteerde documentatie van de games. In dit geval vond ik dat prima werken. De games zelf komen nogal chaotisch over en de docu gaat daarin mee. Je ziet dus veel atleten die tot 't gaatje gaan, soms miserabel falen en andere keren glorieus de finish halen. Wat dat betreft valt het in het straatje van korte docu's omtrent bijvoorbeeld de UFC fights die je op youtube kunt vinden. Lekker snappy gemonteerd, geen poespas, wel veel actie en spektakel. Prima dus!

avatar van missl
Mooi om te zien wat deze sporters allemaal wel of niet doen voor hun sport. Tijdens deze wedstrijd worden en aantal sporters gevolgd die ook allemaal wat te vertellen hebben.