ad
  • 8.088.577 stemmen

The Crimson Wing: Mystery of the Flamingos (2008)

Documentaire | 75 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Matthew Aeberhard en Leander Ward

Met onder meer: Mariella Frostrup

Releasedatum: 17 december 2008

• Disney+ Bekijk via Disney+

Over The Crimson Wing: Mystery of the Flamingos

"One lake, a million birds, an incredible story!"

In een verre en vergeten wildernis ontvouwt zich één van de laatste, geweldige raadsels van de natuur: de geboorte, het leven en de dood van de zogenaamde ''crimson wing flamingo's''. Tegen een achtergrond van nooit eerder vertoonde landschappen zwoegen deze vogels om te overleven. Deze documentaire speelt zich af in het noorden van Tanzania - ook wel de wieg van de mensheid genoemd - en herinnert de kijker dat het een eeuwigheid kan duren om ontdekt te worden.

imageimage

avatar van movierider

movierider

waat, in September pas. hoe dat?

In Frankrijk is ie de 17e van December al uit. klopt dit wel?

Ben erg benieuwd naar dit pareltje.

avatar van Seam

Seam

De soundtrack van Cinematic Orchestra is werkelijk waar wonderschoon. Prachtige muziek en dat belooft meestal veel goeds bij een documentaire. Deze moet ik zien.

avatar van james_cameron

james_cameron

Degelijke documentaire, niet heel bijzonder qua opbouw en door het beperkte onderwerp soms ietwat saai, maar visueel zeer de moeite waard. Prachtig camerawerk en een erg mooie soundtrack.

Seam schreef:

Dit dus. En natuurlijk hergebruikt voor The Theory of Everything.