La Personne aux Deux Personnes (2008)

Alternatieve titel: Me Two

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Nicolas Charlet en Bruno Lavaine
met Daniel Auteuil, Alain Chabat en Marina Foïs

Gilles Gabriel, zanger van oude hits uit de jaren '80, overlijdt bij een auto-ongeluk veroorzaakt door accountant Jean-Christian Ranu. Maar Gilles is niet helemaal overleden: zijn geest leeft voort in het lichaam van de geschokte Jean-Christian. Deze begrijpt niet wie er opeens in zijn hoofd leeft en spreekt, terwijl Gilles het lichaam van zijn ontvanger niet kan besturen. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is in je eentje te leven, moeten de twee een lichaam met elkaar delen.

Je zou toch denken dat ze dit soort scripts na de jaren '80 in een grote vuilnismand hadden gegooid.