The Maze (1953)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door William Cameron Menzies
met Richard Carlson, Veronica Hurst en Katherine Emery

Gerald verbreekt abrupt zijn verloving met de mooie Kitty en vertrekt naar het kasteel van zijn oom op de Schotse hooglanden. Kitty en haar tante volgen hem enkele weken later en ontdekken dat hij opeens erg verouderd is. Dit heeft blijkbaar te maken met het doolhof dat ligt in de tuin van het kasteel.

avatar van Mac Hammer Fan
Mooi plaatje! "The Maze " werd origineel opgenomen voor 3D.
Ik heb altijd van ouderwetse verhalen met spookkastelen gehouden. Weet iemand of die ergens op DVD is verschenen?

avatar van Mac Hammer Fan
Duidelijk een bootleg.
Transfer van VHS naar DVD op een DVD-R.
Bedankt voor de info.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Sfeerloos kasteel.

Naast het feit dat het monster pas erg laat wordt geïntroduceerd, valt het schepsel ook nog eens behoorlijk tegen. Dit alles zou minder erg zijn wanneer het flinterdunne verhaal niet zo enorm lang werd uitgesponnen in het sfeerloze kasteel. Het plot is niet slecht maar de film had het met 60 minuten hoogstwaarschijnlijk een stuk beter gedaan.

Doorsnee.

avatar van beavis
het monster is eigenlijk best cool en origineel, maar de payoff is inderdaad toch wel matig, vooral door gebrekkige motivaties. Ook met de uiteindelijke uitleg komt de houding van Gerald niet als geloofwaardig uit de verf. De old skool vertel- en acteerstijl van dit soort films ligt me verder ook niet zo, maar goed, er zit een maze in en een monster, dus ik moest em toch even gezien hebben!