Glass: A Portrait of Philip in Twelve Parts (2007)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Scott Hicks
met Philip Glass en Martin Scorsese

Een documentaire over het dagelijks leven van Philip Glass ter ere van zijn zeventigste verjaardag. Scott Hicks volgt Philip Glass in een veelbewogen jaar. In dit jaar voert hij de opera Waiting for the Barbarians op, schrijft hij zijn achtste symfonie, maakt hij zijn jaarlijkse rit in de Cyclone Rollercoaster, composeert muziek voor enkele films, reist naar drie continenten en onderhoudt een gezin samen met zijn vierde vrouw, Holly.

avatar van Stephan
knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there? knock knock... who's there?
Philip Glass...

neo (crew)
Dat zit zelfs in de trailer. Erg leuk. Lijkt mij een bijzondere documentaire, die ik maar eens moet aanschaffen.

avatar van VanRippestein
géén stemmen? vreemd. Ik dacht dat Philip Glass wel enigszins een bekende musicus was en dat een docu als deze toch wel wat meer aandacht zou krijgen. Binnenkort volgt de 1e stem!

Schitterende documentaire die precies doet wat de titel beweert. Het is echt een inkijkje in het leven van Glass, dus niet zozeer de meest informatieve en/of complete documentaire. Ook in bredere zin zeer waardevol, omdat het het kunstenaarsleven in beeld brengt. Glass is wereldberoemd, maar zelfs hij heeft het zo te zien niet al te breed. Fascinerend om te zien hoe alles moet wijken voor zijn kunst (zijn huwelijk loopt op de klippen), hoe Glass muziek benadert en wat een discipline hij hiervoor opbrengt.

avatar van Kronos
Boeiende documentaire. Iets meer nadruk op de muziek en wat minder op het familiale leven was misschien wel beter geweest.