Luck of the Draw (2000)

Thriller

geregisseerd door Luca Bercovici
met James Marshall, Dennis Hopper en Michael Madsen

Ex-crimineel Jack Sweeny probeert zijn leven te beteren en is op zoek naar een keurige baan. Tijdens een sollicitatiegesprek bij een bank, ontmoet hij de vrouw van zijn leven, Rebecca. Jack wordt echter niet aangenomen en teleurgesteld verlaat hij de bank. Dezelfde dag komt Jack bij toeval in het bezit van valse dollarplaten en dit brengt hem weer op het verkeerde pad. Voor hij het weet, raakt hij verstrengeld in een web van corrupte accountants, gevaarlijke criminelen en de FBI.

avatar van nirvana
lijkt me een leuke cast...heb hem dan ook maar gekocht, kzen curieus

avatar van nirvana
heb hem dan ook bekeken, best wel een aardig filmpke dat actie aan lichte humor probeert te koppellen, maar is daar maar gedeeltelijk in geslaagd...

Leuke rollen voor Hopper en Madsen, ook ice cube doet het niet slecht.
Aardige maar matig, soms wat vervelend maar ook een paar leuke scenes met oa grof taalgebruik van Hopper. 3sterren.

?? Ice-T neem ik aan

avatar van sinterklaas
Had hem laats even meegepakt uit bart smit. Ik moest toch een 5de dvd meenemen voor de 5 voor 5 actie, dus heb ik deze maar meegenomen. En zo slecht was deze niet. Hij was best wel te pruimen trouwens. Met een verzamelde cast. Dennis Hopper speelde weer goed als slechterik. Die actiescenes waren ook lekker cool met redelijk wat slow motion. En dan nog de hit-men, de rol van Kilpatrick die dan even fluitend langskomt en iedereen om zeep helpt. Echt grappig.

Ice T kon er ook weer iets moois van maken. Deze film is echt de moeite waard voor 1,50/5 voor 5 euro.

Goeie film, heb em gisteren gezien. ik geef hem een 4,0

avatar van thomzi50
Begon nog redelijk veelbelovend, prima cast, onorigineel maar vermakelijk verhaal, helemaal niet onaardig, maar draait toch steeds meer uit op een goedkope doorsnee-actie film. Hopper is goed als overdreven misdaadleider, William Forsythe vind ik ook altijd wel goed als strakke agent en ook Michael Madsen is de moeite wel waard. De rest van de cast speelt matig tot ronduit slecht, met de verschrikkelijke Ice-T als voorspelbaar dieptepunt. Ook de muziek is erg slecht gekozen en ligt er veel te dik boven op, verder komen de slow-motion beelden geforceerd over en doet de film op het einde nog lichtelijk Reservoir Dogs en True Romance na. Al met al weinig aan en ik was blij dat de film niet 130 - wat op de hoes stond - maar 100 minuten duurde, want hoe verder de film kwam hoe slechter het werd. 2*

avatar van Mescaline
Goede actie film simpel verhaal en goed geacteerd door vrijwel iedereen van de cast(Michael Madsen had iets vaker in beeld gemogen als je het mij vraagt)
Heb me goed vermaakt en de film is geen moment saai.
4 wel verdiende sterren en zeker een 2de kijkbeurt waard

Couch Potato
Vandaag bekeken en ik sluit me wat aan bij Mescaline, al moet hij het bij mij met een halfje minder doen.
Vermakelijke actie-film, met Michael Madsen die ik enorm graag een boef zie spelen - speelt die eigenlijk iets anders dan doortrapte boeven, - Ook Dennis Hopper is altijd geloofwaardig als slechterik;
Voor de rest was de cast wat matiger, en het verhaaltje hing voor de rest nogal met haken en ogen aan elkaar, maar al bij al heb ik me best vermaakt met deze film, B-film of niet, ik heb er al véél slechtere gezien. Maar Ice-T kan het beter bij rapmuziek houden, een acteur vind ik hem allerminst!

Troep van de bovenste plank, die zelfs door het gros sterren niet gered kan worden. En Hopper had aangelijnd moeten worden. Wat een geschmier.

avatar van Kruskovac
Begrijp niet dat deze zo laag gewaardeerd word...is toch best een goede/leuke film opzich,Ice-T was dan ook wel tegenvallend maarja...

avatar van eavymetal
Kruskovac schreef:

Ik kon een lach bij het zien van deze film niet onderdrukken, maar ook ik heb Ice-T wel eens beter zien acteren.

avatar van movieminder
Wat een B(utt) film!
Lachwekkend slecht zeg. De ene slechte scène na de andere...