Ha Ha Shanghai (2001)

Documentaire

geregisseerd door Christine Choy

Deze documentaire toont de persoonlijke zoektocht van de filmmaakster, die haar bezoekjes vanuit de Verenigde Staten en Hongkong naar China in de periode tussen 1992 en 2001 telkens heeft vastgelegd. In een poging te ontdekken wat er is gebeurd met haar oude huis, praat ze met vrienden van haar moeder, met familieleden en buren. Uit hun verhalen blijkt dat de meeste mensen in Shanghai lijden aan een selectief geheugen, of dat ze de waarheid simpelweg verzwijgen, omdat ze bang zijn beschuldigd te worden van ‘volksverraad’.