Christmas Mountain (1981)

Alternatieve titels: The Cowboy Angel | The Story of a Cowboy Angel

Avontuur / Drama

geregisseerd door Pierre De Moro
met Mark Miller, Slim Pickens en Fran Ryan

Een cowboy komt naar een stadje tijdens de kerstperiode. Hij eet in een bar, maar is niet in staat om zijn maaltijd te betalen. Daarom laat de eigenaar hem in de gevangenis gooien. De bevolking van de stad wil ook hun collectieve schuld van een arme Mexicaanse familie verlichten. Bij deze familie leeft een zwangere vrouw en zij wonen bovenaan een berg met de toepasselijke naam Christmas Mountain. De stedelingen kunnen de cowboy overhalen om de familie kleren en voedsel te brengen. En dit terwijl de jongste zoon van de familie voor hem aan het bidden is om voor hem een beetje hulp te sturen. Deze hulp komt in de vorm van een oude vriend van hem die jaren geleden overleed. Hij vertelt hem dat hij niet echt netjes leeft maar dat hij de kans krijgt om de dingen rondom hem te veranderen. Hij vertelt aan de stadsbevolking dat hun liefdadigheid tegenover de Mexicaanse familie toe echt niet genoeg is.