Wuthering Heights (1978)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek
300 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Peter Hammond
met Richard Kay, Ken Hutchison en David Wilkinson

Heathcliff wordt als jongen opgenomen in de familie Earnshaw, waar hij een stevige band opbouwt met de dochter van het huis, Catherine Earnshaw. Catherine kiest ervoor om te trouwen met Edgar, de zoon van de welgestelde familie Linton. Heathcliff is hierdoor zo boos en teleurgesteld dat hij vlucht en drie jaar wegblijft. Als hij terugkomt heeft hij zelf ook een vermogen opgebouwd en toont Isabella Linton interesse in hem. Cathy probeert hem bij haar weg te houden door manipulatieve spelletjes te spelen, maar Heathcliff lijkt toch te kiezen voor Isabella. Edgar komt achter Cathy's plannen om een huwelijk tussen hen te stoppen en eist van haar om te kiezen tussen Heathcliff of hem. Als Cathy voor die keuze staat, wordt ze langzaam maar zeker krankzinnig.