Absurdistan (2008)

Duitsland

geregisseerd door Veit Helmer
met Kristyna Malérová, Max Mauff en Asunción Planas

Het bergdorp Absurdistan ligt zo afgelegen dat eigenlijk iedereen het is vergeten en geen land het meer heeft geclaimd na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Het dorp kent zo haar problemen: de mannen zijn te lui om de watervoorziening te repareren, dus de vrouwen onthouden hen niet alleen van seks, maar scheiden het volledige dorp in twee kampen met hun eigen guerrilla-tactieken. Temelko probeert wanhopig zelf de waterleiding te repareren aangezien zijn vriendinnetje Aya heeft verteld dat haar ontmaagding moet plaatsvinden onder een bepaalde sterrenstand, die er bijna aankomt.

avatar van mcdaktari
klinkt inderdaad absurd(istan)
wie weet misschien is ie echt komisch, het lijkt me wel een leuke film wat ik er zo van lees

avatar van rotem
Leuke film als je van no-nonsense houdt. Er wordt niet veel in gesproken dus echt veel last van de taal heb ik niet ondervonden.

De humor is redelijk droog tot af en toe op het flauwe af.

Kijkt aardig weg, al moet je soms door een aantal beperkte "Tiroler" scenes heen.

Aanrader als je eens iets anders wilt zien.

avatar van rotem
Ik bedoel natuurlijk: Als je van nonsense houdt !!

avatar van RickZ
Afgaanse(?) komedie maar het nivo van een echte komedie wordt nergens gehaald. Er valt om geen enkele 'grap' te lachen.