• 8.226.726 stemmen

Met onder meer: Valerio Mastandrea, Anita Caprioli en Giuseppe Battiston

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Releasedatum: 4 september 2008

Over Non Pensarci

"Everybody needed him... too much"

De 36-jarige Stefano Nardini speelt in een bandje met een stel twintigers en is bij lange na niet de rockster die hij eigenlijk wil zijn. Wanneer hij alleen nog zijn gitaar en een auto met haperende deuren heeft, is het de hoogste tijd om zijn familie weer eens op te zoeken en na te denken over de rest van zijn leven. Thuis blijkt echter alles veranderd. Zijn vader heeft een hartaanval gehad en speelt nu alleen nog maar golf, terwijl zijn moeder op zoek naar levensgeluk zweverige bijeenkomsten bezoekt. Zijn zusje Angela is gestopt met studeren en werkt als dolfijnentrainer. Dan is er nog Stefano's oudere broer Angelo die zonder succes probeert de kersenfabriek van de familie te runnen.

imageimageimage

avatar van killerfreak

killerfreak

aangename komedie met goede humor à volonté; ideaal in deze examentijd

avatar van jikamajoja

jikamajoja

Niet echt geweldig ...

magnifique

Vreemde humor in deze prettige film, ik heb me prima vermaakt!

Mooie, melancholische Italiaanse film over ouder worden en keuzes maken.

Je ziet Stefano, een gevorderde dertiger, op het podium staan in een kleine rockclub te Rome met een blik op oneindig. Je ziet hem denken "wat doe ik hier eigenlijk nog?".

Deze gedachte brengt hem na al die jaren terug naar zijn ouderlijk huis.

Zijn gepensioneerde ouders hebben vrede met zichzelf en genieten van hun oude dag. Zijn broer heeft met enige tegenzin het achteruitboerende familiebedrijf overgenomen en zit vast in een keurslijf (vrouw, kinderen, afbetalingen...) De zus werkt als dolfijnentrainer.

Stefano zet hun gezappige, voorspelbare levens enigszins op hun kop. Het onuitgesproken "waarom ben je nu eigenlijk teruggekomen?" hangt als een schaduw over zijn komst. Deze kleine Italiaanse film confronteert ons met enkele levensvragen zoals: "wat wil ik nu eigenlijk bereiken in het leven?" Als ik mijn leven omgooi, wordt het dan noodzakelijk beter?