Chu-Chin-Chow (1934)

Alternatieve titel: Ali Baba Nights

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Walter Forde
met George Robey, Fritz Kortner en Anna May Wong

De rijke Kasim Baba, broer van Ali Baba, is druk bezig met de voorbereidingen voor een feestmaal voor een rijke Chinese koopman Chu Chin Chow. Chu Chin Chow is op weg naar China. De rover Abu Hasan wil graag de schatten van Kasim toevoegen aan zijn rijkdom en gebruikt daarom een gevangene van hem, de beeldschone Zahrat Al-Kulub, om te spioneren voor hem. Ze wordt meerdere malen bijna gesnapt en stuurt een boodschap naar Abu Hasan over het banket dat eraan komt. Abu Hasan doet zich voor als Chu Chin Chow, die hij in koelen bloede heeft beroofd en vermoord. Abu Hasan hoopt dat hij zijn gastheer kan beroven. Slaven vertellen Ali Baba echter over de geheime grot van Abu Hasan en hoe hij de grot van Abu Hasan kan openen.