Death Screams (1982)

Alternatieve titels: The House of Death | Night Screams

Horror

geregisseerd door David Nelson (I)
met Susan Kiger, Martin Tucker en William T. Hicks

Tijdens de laatste avond van een carnaval vieren verschillende lokale stadsbewoners feest. Een jong koppel besluit de rest van de nacht door te brengen in een afgelegen huis aan de oevers van een rivier, waar de dag ervoor twee gruwelijke moorden zijn gepleegd. Maar blijkbaar houdt iemand zich daar schuil, een persoon die door een duister verleden gekweld wordt.

avatar van Vascago
Hmm geen berichtens. Nochtans een slasher uit de gouden jaren van de slasher. Hoop dat het een verloren pareltje is, maar ben er bang voor.

avatar van rody289
geen slechte slasher film als je hem kunt vinden

avatar van Vascago
Toffe slasher. Heerlijk sfeertje, paar aardige scares en moorden, wat (on)functioneel naakt en een fijne soundtrack.

avatar van Richard_Voorhees
Vascago schreef:

Hoe heb je deze film te pakken gekregen? Ik ben hier nog steeds erg benieuwd naar...

avatar van Vascago
Hij staat in zijn geheel op Youtube. House Of Death heet ie dan.

avatar van dutchtuga
Death Screams kent een zeer aardig sfeertje dat kracht wordt bijgestaan door een van de meest bijzondere soundtracks in het slashergenre. Helaas is de film verder wat traag en kent hij het eerste uur een wel erg lage body count, wat killing is voor een slasherfilm.

avatar van perceived
Matig.

Allesbehalve goed, wèl vermakelijk. Rommelig plot, maar door het sfeertje en de charmante soundtrack keek dit best lekker weg. Voor een filmpje van dit kaliber is het acteerwerk ook niet verkeerd. 5/10*

avatar van Friday the 13 th
Trage film. Soundtrack is wel creepy en de paardencarousel scène is erg knap gedaan. Engste moment van de film. Helaas zijn de andere moorden niet spectaculair, ze zijn ook niet goed verspreid in de film. Een hele tijd gebeurd er niets en dan plotseling gaan 6 mensen dood in 2 minuten tijd. Het einde voelt afgerateld aan!

avatar van Richard_Voorhees
Op youtube te vinden onder de noemer The House of Death.
Ik begon aan deze film met weinig tot geen verwachtingen, maar werd blij verrast door de kwaliteit van deze slasher. De film volgt het slasherrecept op traditionele wijze: een stel adolescenten begaan "zondes" als drinken, wiet roken en seks voor het huwelijk.
Helaas heeft de film een wat trage opbouw. Na de veelbelovende openingsscene gebeurt er lange tijd niets tot het laatste half uur/20 minuten.
Het acteerwerk was van redelijk gemiddeld slasher niveau en de moorden zijn weinig bijzonder. De sfeer van de film vind ik echter fantastisch! De carnaval met die cheesy muziek continu op de achtergrond, het half mistige kerkhof en het sterke gevoel van de isolatie van de jeugd zorgt ervoor dat de film aangenaam kijkbaar blijft. Daarnaast is de soundtrack gewoon erg sterk.
Way mij betreft een aanrader voor liefhebbers van 80's slashers.

Clapboy
Leuk creepy sfeertje.

avatar van BlueJudaskiss
Vreselijk saaie film die me na bovenstaande positieve reacties erg tegenviel. Had ook geen idee wat nou het motief van de moordenaar was. 1,0*

avatar van alexspyforever
Onevenwichtige slasher waarbij het eerste uur af en toe een moord gebeurt, maar vooral draait om de niet al te interessante activiteiten van een groep jongeren. De kermis is wel een leuke setting maar op die ene moord na gevolgd door een surreële rit op de draaimolen zijn er geen memorabele momenten. Ja die ene kill met het meisje naakt zwemmend in het meer is ook nog wel leuk. De regisseur moet hebben gedacht laat ik de laatste 20 minuten een flinke versnelling hoger schakelen want er moeten nog behoorlijk wat mensen om zeep worden geholpen. Veel moorden of screen en in het donker. Dait kan ik geen voldoende geven.