Re: Cutie Honey (2004)

Alternatieve titel: Re:キューティーハニー

Japan
Animatie / Actie
135 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Hideaki Anno, Hiroyuki Imaishi, Takamichi Ito en Masayuki
met de stemmen van Yui Horie, Hideo Ishikawa en Junko Noda

De Panther Claw organisatie krijgt steeds meer controle over Tokio, terwijl de politie niks kan doen. De politie wordt dan ook nog eens afgetroefd door Honey, die de Panther Claw organisatie wel steeds te snel af is. Ze willen daarom Panther Claw en Honey zo snel mogelijk opdoeken.

Normaal gezien niet echt mijn ding, maar aangezien Hiroyuki Imaishi hier de eerste ep van heeft geregisseerd (en de handtekening van Dead Leaves er zou aanhangen) ben ik ergens toch wel benieuwd.

Blijkbaar is het dus 45 minuten per deel.

Eerste deel net gezien. Het blijft stevige fanservice onzin uiteraard, maar Imaishi's stempel is alom aanwezig. Jammer dat het budget zichtbaar lager is dan Dead Leaves, toch weet Imaishi er iets geweldigs mee te maken.

Complete onzin en extreem puberaal. Overdreven veel fanservice shots ook, tot op het niveau waar het bijna een parodie wordt.

Verhaaltje is verder ook onzin, maar wie geschifte adrenaline onzin wil die wordt op z'n wenken bediend. Hopelijk krijgt die man weer eens een wat groter budget, één van de grootste anime regisseurs wat mij betreft.

4.0* voor het eerste deel. En dan vooral voor de manische stijl en het ziekelijke tempo. zien wat de rest brengt.

De rest brengt dus veel minder. Neem Imaishi's stijl weg en wat er overblijft is opgeblazen fanservice.

Op zich wel met een "fun" insteek gemaakt maar net als de film werkt het allemaal niet geweldig. Duurt daarbij ook veel te lang, waardoor het gedoe allemaal redelijk snel vervelend wordt. Het einde is dan ook nog eens best serieus, wat al helemaal misstaat.

Tekenstijl in het tweede filmpje is té cliché, het derde deel valt iets beter mee, vooral de gevechten dan. Verder is het jammer genoeg allemaal iets te irritant. Twee keer 2* voor het tweede en derde deel.

Maakt een totaal van 2.5*. Imaishi is gewoon een held, weet zijn stijl hoog te houden, de rest kan gewoon weinig tot niks met het materiaal.

Goto
Ben hier toch wel erg benieuwd naar, Dead Leaves was een meesterwerk. Ben dus ook benieuwd naar meer werk van Imaishi. Hij heeft trouwens ook een paar afleveringen van "Maiking Break-Through Gurren-Lagann" (2007) gemaakt. Ook is hij betrokken geweest bij het gamecube spel Tales of Symphonia. Maar het blijft wachten op de volgend echte film van Imaishi.

Hier ga ik iniedergeval achteraan, ik snak naar meer madness.

Goto
Penis-man!

Zojuist het eerste deel van Imaishi gezien. Z'n stijl is weer goed herkenbaar, sommige decors komen zelfs zo uit Dead Leaves. Heerlijke onzin met erg melige en grappige stukken, fijne actiescenes en een lekker tempo.

Helaas niet het moordende tempo van een Dead Leaves maar er zitten toch aardig wat strakke gevechten in. Ook de fanservice is met een stevige knipoog gedaan waardoor het niet vervelend wordt. Heb verder niet zo'n zin in de andere twee filmpjes maar heb hiervan genoten. Fans van DL moeten er ook zeker eens achteraan gaan.

avatar van Mad Man Mundt
Goto schreef:
Ook is hij betrokken geweest bij het gamecube spel Tales of Symphonia.

Als ik het goed heb was hij ook verantwoordelijk voor de intro en gedeeltelijk design van de game Musashiden II. Hier te zien, wel in slechte kwaliteit.

Mad Man Mundt schreef:
Als ik het goed heb ...

Aan de stijl te zien kan je het niet anders dan goedhebben. Wat het filmpje betreft ...