Ca$h (2008)

Alternatieve titel: Cash

Frankrijk

geregisseerd door Éric Besnard
met Jean Dujardin, Jean Reno en Valeria Golino

Een oplichter mijdt agressievelingen en zeker gewapende agressievelingen. Solal vergat die regel. Resultaat: hij is dood, vermoord door een slechte verliezer. Normaal gezien was de kous daarmee af, maar Solal heeft een broer: Cash. Cash heeft besloten hem te wreken op zijn manier: door een grootscheepse zwendel op touw te zetten. De tegenstander is echter op zijn hoede. Cash en zijn vrienden zullen misschien de duimen moeten leggen en in dat soort zaken worden allianties gevormd en ontbonden. Uiteindelijk telt maar één ding: wie is de dupe?

avatar van falcon66
veel verrassingen in het film maar niet waar ik op heb gewacht een 3

Een typisch Franse en opgewekte oplichtersfilm, gemaakt volgens het concept van de bekende Ocean trilogie. Het verhaal zat goed in elkaar en had potentie, al had het voor mij wat intenser mogen zijn. De cast speelde met overtuiging.