Jopog Manura 3 (2006)

Zuid-Korea / China
Actie / Komedie

geregisseerd door Jin-gyu Cho
met Qi Shu, Beom-su Lee en Yeong Hyeon

Wanneer Lim Aryoung (Qi Shu), de dochter van een triade baas uit Hong Kong, wordt beschuldigd van de moord op de baas van een rivaliserende triade vlucht ze naar Zuid-Korea. Bij aankomst wordt ze begeleid door de loyale Ki-chul. Hij en zijn bende worden aangesteld om Lim Aryoung te beschermen tot haar terugkeer naar Hong Kong.

avatar van Wadjoe
Vond de Koreaanse humor erg vermoeiend. Gelukkig speelde Qi Shu erin en maakte het allemaal wat draagelijker. Wel zaten er een aantal degelijke actiescenes in.

avatar van belchinees
De beste van de 3!

Shu Qi, een aangename verschijning trouwens, neemt hier de rol van de vrouwelijke gangster over van Eun-Kyung Shin. Verhaal lag me beter, hoewel het niet echt "My Wife is a Gangster" was, maar eerder "My Guest is a Gangster".
Leuk verhaaltje dus waarbij 3 klunzige gangsters moeten passen op een onbekende gast (Shu Qi) uit HongKong. De tolk in de film zorgt voor een groot stuk voor de humor, lachwekkende situaties steeds daarmee!
De 3 gangsters die denken dat ze het zijn zorgen voor het overige plezier.

Dit kan ik niet minder dan 4* geven. Had er niet zo veel van verwacht, maar toch een verassing gebleken.

Nomak
Deze film gaat op 20 november worden uitgebracht in Nederland onder de titel "Killerlady". Samen met nog een deel andere aziatische films.
Ik ben benieuwd.

Ramon K
Onder het Amazia label dus, maar de titels zeggen me allemaal totaal niets. Deze film maar een keertje meegenomen...

Wel zaten er een aantal degelijke actiescenes in.

Ik vind de meeste actiescenes in de film juist erg matig. Maar op wat matige grappen na zat het WEL goed met de humor. Die onderbaas en zijn knechten hebben me vaak een glimlach kunnen bezorgen in ieder geval. En die erotische achtervolging is ook echt leuk. Vertolkingen van de 5 hoofdrolspelers vormen de sterkste troef van de film. Shu Qi is mooi en leuk en die vrouwelijke tolk doet 't ook wel goed, al zijn haar vertaalgrappen wat suf (en we hebben 't al eens in andere films gezien). Ook leuk om kung fu legende Ti Lung in een bijrolletje als gangsterbaas (en vader) te zien. Ik kan er wel 3* aan kwijt.

avatar van Villevalo23
Het eerste deel van deze film viel mij erg zwaar. De humor raakte totaal niet de juiste snaar en de tolk was een zeer, maar dan ook zeer vermoeiend en irritant personage.
De tweede helft was de film gelukkig een stuk draaglijker de humor werd beter (de auto-scene is erg leuk), en er bevond zich iets meer lijn in het verhaal. Ook kon Shu qi (erg mooie vrouw trouwens) haar ei beter in dit deel kwijt.

Niet zo leuk als het eerste deel, maar uiteindelijk toch wel vermakelijk.

Nomak
Eerst dacht ik dat ik het jammer zou vinden dat hier een andere actrice de hoofdrol heeft, want Eun-Kyung Shin vond ik wel goed in de vorige films. Maar de film heeft eigenlijk niets met de vorige films te maken, totaal ander verhaal en personages. Dus de keuze voor een andere actrice is begrijpelijk. Maar Shu Qi is ook erg goed, en knap natuurlijk.
Prima film ook met leuke humor en actie. De vrouwelijke tolk vond ik op momenten irritant, maar zij zorgde wel voor miscommunicatie en de daaropvolgende grappige situaties.
In tegenstelling tot deel 1 & 2 wordt er hier wel geschoten, zal wel komen door de Chinese inbreng denk ik.

avatar van sinterklaas
Toch wel weer zo'n typisch Koreaans filmpje met dit keer ook een vrouwelijke kant. Ayong, opnieuw weer een erg leuke rol van Qi Shu, die het ook al fantastisch deed in Transporter en The Eye 2. Die die andere klunzige gangsters steeds op sleeptouw heeft. Film bevat ook een dosis flauwe humor maar bepaalde zwaardgevechten zagen er erg mooi uit en hadden wat weg van Kill Bill. Wat ik ook al helemaal lachen vond was die autoachtervolging, vooral bij die trap.

Maar erg vermakelijk filmpje.

avatar van jeroentjuhhhhh
Pfoeh wat vermoeiend. Qi Shu ziet er wel oké uit en de humor is af en toe lekker flauw, maar de actie... och och die actie Zwaar bedroevend, 0,0 creatieve input en weinig kracht.

En dat maakt de film een lange zit. Bijna 2 uur lang naar 'aardige' humor kijken, met uitschieters naar boven en naar beneden, is niet meteen waar ik op had gehoopt. Het zou hand in hand moeten gaan met fijne actie sequences maar die ontbreken hier volledig, een hoop gekloot zonder energie.

Klungelige gangsters, we kennen het wel. Blijft een leuke basis voor dit soort films, maar dan moet je er wel iets mee doen.

avatar van John Lee Hooker
Ik had toenstrax Killerlady (deel 3) aangeschaft, moet je deel 1 en 2 gezien hebben?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik heb deze film gezien zonder de eerste twee delen. Op de dvd (Amasia reeks) stond enkel de Engelstalige titel Killerlady, zonder te vermelden dat het een sequel was. Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Humor dat werkt in een Koreaanse film, het is niet altijd het geval. Verder voldoende actie en mooi volk. Soms moet een film niet meer hebben om te genieten.

Voor de humor moest ik onbewust denken aan Frits en Freddy bij die gangsters. Een paar domme krachten met het hart op de juiste plaats, maar zichzelf altijd in de problemen werkend. De tolk zorgt ook voor hilarische momenten.

Wat verder nog opvalt is de soundtrack van de film. Zeer passend bij de scènes met Spaanse en klassieke inbreng. Het geeft de film wat meer schwung.

Ik ben benieuwd naar de eerste twee delen, al las ik hier al dat dit het beste deel is van de reeks. Op zich al opvallend voor een sequel, dus ik geef de vorige delen zeker een kans als ik die te pakken krijg.

Meneer Bungel
Is het hier nog van belang om eerst deel 1 en 2 te zien? Bij voorbaat dank!

Nomak
Neen, ander verhaal en andere personages. Film staat los van deel 1 & 2.

avatar van John Lee Hooker
Nee... niet mijn ding.
Standaard concept met o.a. een stelletje slappe badguys, een zogenaamd grappige vertaler, bazen met sigaren, een romance die uit het niets ontstaat en een zeer voorspelbaar en clichématig einde.
Qi Shu had vrijwel continu dezelfde gezichtsuitdrukking en daar was ik niet echt van te spreken. Ze was arrogant en tergelijkertijd leek het alsof ze ieder moment in slaap kon vallen.
Humor was er sowiezo niet, ik noem het eerder irritatie-opwekkende pogingen. De actie viel eveneens tegen, enkele auto-achtervolgingen en de escape-of-ten-men-in-your-own-with-only-a-knife momenten konden me ook niet echt boeien.

Saai.

keimpeS
Qi Shu was een pluspunt in de film, mooie vrouw. Haar gezichtsuitdrukking was idd wel veelal hetzelfde gedurende de film en dat voor een komedie. Komedie/actie waarvan beide zwak zijn, de Koreaanse humor is mij veels te overdreven waardoor de personages echt van die typetjes worden.