The Promotion (2008)

geregisseerd door Steve Conrad
met Seann William Scott, John C. Reilly en Gil Bellows

Doug (Seann William Scott) en Richard (John C. Reilly) zijn twee assisent managers bij een supermarkt en vechten beiden voor de functie van manager bij het nieuwe filiaal van de supermarktketen. Al snel blijkt dat beiden meedogenloos zijn en dat ze echt alles over hebben voor de nieuwe functie. Hun botsende persoonlijkheden zorgen ervoor dat alles nog eens erger wordt dan dat het al is.

avatar van mikey
Beetje schrijnende werkvloer flick. Beetje gemakkelijk maar goed gespeeld en heel aardig gefilmd.

avatar van Jack Sparrow
Grappige kleine film met droge dialogen. De competitie tussen de twee hoofdrolspelers is leuk uitwerkt. Verwacht geen spervuur aan grappen; dat is ook niet de bedoeling in deze film. Het is meer een gortdroge sfeer die deze film leuk maakt met onhandige situaties van de medewerkers van de supermarkt en het hoofdbestuur van de keten. Sterke rol van Sean William Scott. Als satire vind ik de film wel mislukt; dat zie ik er tenminste niet in. Het is meer een aaneenschakeling van bizarre handelingen van de diverse personages in een supermarktketen.

3,5 ster

avatar van james_cameron
Erg grappige komedie, vooral door de twee hoofrolspelers, hier beiden subliem. Het script is daarnaast van grote klasse, boordevol originele vondsten en subtiele details. Camerawerk, montage en score zijn ook eersteklas. Nergens vervalt de film in onderbroekenlol, wat zeker niet betekent dat er geen hilarische scenes zijn. Herhaaldelijk heb ik dubbel gelegen van het lachen. De film zakt nergens in en duurt precies lang genoeg.

avatar van Hectometerpaal
Sympathieke acteurs, en hun niveau was ook zeker niet slecht. Maar wat een draak van een film. Dit is echt een hele lange en extreem saaie zit.

Nergens echt humor, gewoon 2 mannetjes die een beetje burgerlijk en zielig zijn.

avatar van DonOswaldo
Redelijk.

Dat beiden meedogenloos zijn krijg je net iets te weinig van mee, en het is dan ook vrij snel duidelijk dat ze voor beiden sympathie proberen op te wekken. Opzicht ook wel een aardige afwisseling, al heeft John C. Reilly z'n kop niet helemaal mee wat mij betreft, hij heeft juist een kop om een ongelofelijke lul te spelen (zelfde geldt overigens voor Seann William Scott, dus het had ook zeker interessant kunnen worden als ze daadwerkelijk meedogenloos waren).

Maar goed, 2 acteurs die het goed brengen, aantal leuke situaties en grappige dingetjes en vermaakt daarmee toch genoeg voor een voldoende.

avatar van witboek
hi hi

avatar van witboek
Leuke film.

avatar van brabusRUS
Laat je niet schrikken door het lage gemiddelde.

avatar van dutchtuga
Beetje onleuke komedie die erg weinig scherpe of grappige momenten kent. Een niemandalletje waar John C. Reilliy en wat randpersonages er nog ietwat bovenuit steken.

Wat een ongelofelijk saaie film. Beide hoofdrolspelers spelen niet op hun best, het verhaal is flinterdun, de film duurt lang, en het aantal grappen ligt (te) laag. Blijkbaar was er ook nog een tekort aan geld, want de Salsa-dans klas bestond uit maar 1 koppel.. De rest van de acteurs kon zeker niet betaald worden..1,5*

avatar van Kr!kke
Een komedie die het alvast niet van zijn humor moet hebben (wat natuurlijk jammer is, want daar draait het nu net om bij komedies). De film kent sporadisch eens een grappig momentje, maar globaal gezien vond ik het allemaal maar aan de flauwe kant. Nochtans is deze film ook geen absolute ramp, vooral met dank aan de cast die het nog wel aardig doet. Beide hoofdrolspelers doen wat ze moeten doen, dus het feit dat ik deze komedie maar matig kan appreciëren is zeker niet te wijten aan hun acteerprestaties.

Aardige film over twee supermarktmedewerkers die beiden strijden om een beschikbare promotie. Het verhaal op zich is nogal dun en de opbouw fragmentarisch. Maar de vele situaties op de werkvloer zijn herkenbaar en mede daardoor erg leuk. John C. Reilly en Sean William Scott zetten voor hun doen twee behoorlijk ingetogen rollen neer.

Enige pluspunt is the cast
Had er meer van verwacht..

avatar van Shinobi
Redelijke comedy waarbij het lijkt alsof drama meer de boventoon voert.
Tevens ook geen film waarbij ik hardop heb kunnen lachen, maar ik had wel geregeld een glimlach op mijn gezicht.

Deze film moet het meer van zijn subtiele humor hebben, want echt veel grappen zijn er niet in deze film.
Ook is het lange tijd onduidelijk waar de film naartoe wilt gaan. Want geen van beide heren wordt echt als een 'good guy' afgeschilderd.
Wel is het leuk om te zien hoe ver ze gaan om die promotie te krijgen.

Krappe 2,5 sterren.

Deze film is zeker de moeite waard om te kijken.
Het laat zien hoe 2 mannen smachten naar een promotie.
De film is goed te volgen met de kennis van vandaag.
Wie goed kijkt kan namelijk raden hoe de kredietcrisis ooit tot stand is gekomen.
De datum van deze film( 9 maart 2008) is daarom perfect en de keuze voor een supermarkt als werkplek komt ook goed tot zijn recht in het verhaal.
Alle mensen proberen op eigen wijze voor zichzelf vooruit te komen in de maatschappij.
Het is de makers gelukt om dit op een komische manier weer te geven.
Mijn waardering hebben zij daarom al binnen.
Nu het jouwe nog.

avatar van Arnforpresident
Ik ben totaal geen liefhebber van komedies, maar deze vond ik toch behoorlijke. Subtiel en rustig gebracht.

Ik vind dat hij hier wel ondergewaardeerd wordt.

avatar van Bacchero
Een feel good movie met een sporadische komische noot. Het verhaal zit wel redelijk in elkaar (het thema 'concurrentie op de werkvloer' komt in andere films ook wel al eens tegen) maar ik had toch graag wat meer lachmomenten gehad bij een film die wordt gecatalogeerd als comedy. Seann William Scott heeft na American Pie en Dukes Of Hazard in niet veel zinnige films meer meegespeeld maar John C. Reilly is toch een ander kaliber en van hem had ik wat meer verwacht. Mss door het ontbreken van zijn andere comedy maatjes... Laat me zeggen dat de film flirt met de middelmaat en gelukkig een vrij korte speelduur heeft