Carver (2008)

Horror

geregisseerd door Franklin Guerrero Jr.
met Luke Vitale, Matt Carmody en Natasha Malinsky

Het verhaal gaat over vijf vrienden die een paar dagen willen gaan kamperen in de bergen rond het stadje Halcyon Ridge. Na een korte omweg komt het groepje aan bij de vervallen boerderij van de familie Carver, waar zich een heuse horrorfilm lijkt af te spelen. Wanneer ze de lugubere omgeving wat beter gaan onderzoeken, ontdekken ze de waarheid achter de film en achter de familie Carver. Ze beginnen deuren te openen die beter gesloten hadden kunnen blijven en al spoedig vervagen de grenzen tussen fantasie en werkelijkheid en wordt het een meedogenloos spel op leven en dood.

Nou nou...

Moet toegeven...dat ik me rot heb verveeld.
Oooo moet echt stoppen met dit kijken

Ten eerste komt het allemaal erg traag op gang, slappe dialogen ontzettende kut acteurs en dom verhaal vol van toevaligheden!

De killer is een vetzak met een nek die lijkt te horen bij zijn gezicht vervolgens lijkt zijn hoofd op een groot ei waardoor ik steeds moest lachen (Zag er echt lachwekkend uit, kijk maar eens terug en let erop!) Alsof er een embryo in zijn nek groeit. naja dat maakt verder niet veel uit.
Wat wel uitmaakt is die bril xD waarom heeft hij die op? word er niet enger op..

Verder verwachte ik dan het laatste kwartier lekker veel gore, maar dat viel ook wel vies tegen hoor.
Tegenwoordig raak je steeds meer gewend, en het enige leuke was nog die hamer (En dan de laatste slag) Btw is dat spoiler materiaal? Naja..

Dit is dus echt geen goede film, en eigenlijk snap ik die 5* dan ook helemaal niet.
De 0,5 sterren kom ik dan weer dicht in de buurt, maar heb wel eens vele malen slechter gezien hoor...dus een 1,5 lijkt me nog wel terecht!

Trouwens, cult film? Hahaha hoop dat je een grapje maakte...hoop ik echt..

SanderSander88
badbull schreef:
ziet er wel goed uit.. deze ga ik huren.. ik plaats later wel een reactie.

4 Euro's down the shitter.

SanderSander88 schreef:

4 Euro's down the shitter.

Yeps, er zijn genoeg andere goede films om te zien.
Geen rede om teleurgesteld te worden, terwijl je het zelf al weet

is eigenlijk best wel een grappige film als ie gaat filmen dat muziekje op de achtergrond wat die dan opzet, daar zie ik de humor dan wel weer van in. maar verder wel een vet smerige film

je moet het maar net leuk vinden of niet

avatar van DiDa
Ik wil deze film heel graag zien. Weet iemand of hij in Nederland al te verkrijgen is?

DiDa schreef:

Hij is te vinden op een plek...waar je alles kunt vinden
Hoe tof is dat!

avatar van Lui
Lui (crew)
inderdaad, op die plek heb ik hem denk ik ook gevonden

avatar van PeeJaY29
Helaas is de film idd overal wel te vinden. Zou verboden moeten worden. Wat een slechte film was dit zeg. Er waren een paar aardige gore momenten, was wel even vermakelijk. Maar dat is ook wel het enige +.je! Slechte cast en nog slechter acteerwerk, irritante deuntjes die je moeten laten schikken ofzoiets. Het camerawerk..Ik denk dat ze het een realistsch tintje wilden geven, maar het geeft meer aan dat het gewoonweg een simpele B film is!!

avatar van ASman
Carver is een film waaraan weinig toe te voegen valt buiten het feit dat hij weer op hetzelfde stramien verder gaat als een dozijn andere films waaronder het magistrale The Texas Chain Saw Massacre of het uitstekende House Of 1000 Corpses of Frontière(s) : een groep jeugdigen versus een boerderij met de daarin 1, maar meestal en liefst meerdere lompe, sadistische psychopaten. Boehoe ,zie je ze dan denken. Wacht voordat je oordeelt... Carver is misschien geen meesterwerk ,maar misschien ook zeker geen slechte film? Misschien zelfs wel een aardig goede film die het maximale uit zijn budget en talent weet te putten ? En ja hoor, dat is hier het geval : het is duidelijk een B film maar alles is tolereerbaar. Het camerawerk, het acteerwerk , de look,... het is allemaal geen topklasse maar wat je verwacht in een B film : niet echt bagger,maar ook niet echt goed. Wat het begrip B horror betreft, Carver steekt altijd iets boven vele andere gelijkaardige B's uit en behoort samen met Live Feed,Gutterballs en nog een paar andere zeker tot de beter gemaakte en zelfs volledig betere exemplaren. Zij die de film gaan kijken zullen volledig een vibe voelen van The Texas Chainsaw Massacre en Hostel, vooral qua setting en set-up gelijkaardig aan die eerste. En zij die van smerigheid houden : ja, zij zullen de minpunten snel vergeven door de slachtpartij die zich het laatste halfuur weet af te spelen.
Niet zo creatief als bijvoorbeeld een Gutterballs maar zeker genoeg om de gore-liefhebber tevreden te stellen als er zich een paar erg onaangename ongelukjes en praktijken voordoen met allerhande huis-tuin-en keukengerief. Carver is een competente en aardige B horror die zeker niet de beste in zijn genre is, maar ook zeker niet de minste.

ps. : Degene die het redneck-deuntje 'Turkey in the straw' uit zijn hoofd weet te wissen ,verdient zeker een prijs.

avatar van Noodless
De zoveelste B-horrorfilm, maar wel een geslaagde, brutale film. Natuurlijk stelt het verhaal niet veel voor en is het beeld kroezelig, maar de harde scènes kunnen wel tellen en de regisseur kiest niet voor een typisch goed einde. Bravo !
Dus zeker een leuke horrorfilm met ballen !

Ik heb hem tijdje terug gezien maar zo super slecht vond ik hem niet. Niet super ik geef het toch een 3.0

avatar van benq
Een vergeetbaar product, deze Carver en erger nog, begon me te vervelen naarmate hij duurde. Geen plot, slecht ge-acteerd en het ging nergens heen. Er zitten wat harde scenes bij maar toch kon het me niet bijblijven. Enige pluspunt was de groezelige beeld en de typische Red-Neck sfeer maar Carver is het zwakbegaafde broertje van Texas Chainsaw Massacre.

1,5.

avatar van Boeikens
Redelijke slasher.

Het verhaal zelf is zwak en reeds 1000x gezien.
Het acteren valt redelijk mee en de sfeer zit er af en toe goed in. Echt spannend kan ik hem niet noemen omdat alles nogal voorspelbaar is maar de gore, het doel van de film, is zeker aanwezig en goed in beeld gebracht.

avatar van DiDa
Is deze trouwens ergens te koop op dvd?

avatar van 606
I love movies like this veel gore en een dikke moordenaar.
En the killer was creepy.
Rest acteurs veel tegen en verhaal is gewoon niks.

4 sterren

avatar van FullMoon
Wat een slechte acteerprestatie.

Als het gaat om gruwelijkheid dan steekt 'Carver' toch wel met kop en schouders uit boven de Horror-films die ik de laatste tijd gezien heb. Niet dat de andere Horror-films geen gruwelijkheden bevatten maar deze wel in het bijzonder.
Zoals gewoonlijk wat mij de laatste tijd bij het bekijken van Horrors steeds meer opvalt, een koppeltje of een groep vrienden moeten ergens overnachten hetzij meestal in een bos of een andere verlaten omgeving waar je als kijker al gelijk van in de gaten hebt dat er een naargeestige sfeer hangt.
Vaak is het dan zo dat de Herbergier of andere lokale mensen niet helemaal sporen wat vaak al aan de gezichtsuitdrukkingen of het gedrag op te maken valt.
Zo ook 'Carver', het lijkt wel of je elk begin bij dit soort Horrors al 100x eerder hebt gezien.
Toch vind ik dit soort clichematige starten wel iets hebben; groep jongeren, koppeltje, en een onheilspellende sfeer;, je weet namelijk dat het mis gaat, en dat is nu de verassing wat gaat er allemaal gebeuren.
Bij 'Carver' heel wat, en ik raad mensen die niet zo'n sterke maag hebben dan ook absoluut af deze te kijken.
Voor de echte Horror-liefhebbers waar er niet genoeg bloed en ledematen tegen het scherm kunnen vliegen moet dit een genot zijn.
Ikzelf ben een liefhebber van Horror-films, maar ik moet toegeven dat ik dit soms echt te ver vind gaan. Volgens mij heeft de regiseur gedacht hoe sadistischer en goorder hoe leuker, daar is hij dan ook met vlag en wimpel in geslaagd.
Ik vind 'Carver' zijn sterke momenten hebben maar ook heel vaak erg 'over the top' en zo mis ik bijvoorbeeld de achtergrond waarom de herbergier en Bobby Shaw zo gestoord zijn en de reden van dit gedrag. Nu hoeft dit mischien niet duidelijk gemaakt te worden maar feit vind ik wel dat de verhaallijn hier flinterdun is en heel duidelijk is dat het uitgangspunt was hoe goorder en sadistischer hoe leuker.

avatar van venlonaar
een leuke horror film, met leuke stukjes er in

avatar van DiDa
Waarom is deze niet op dvd te verkrijgen in Nederland? Echt balen...

avatar van _Moonwalker
Echt raar dat mensen dit gedrocht een 3 of zelfs 4 geven.

Acteerprestaties waren 0.5. Die halfje voor de oudere broer die een klein beetje zijn best deed om te acteren. De rest was belachelijk slecht.

Verhaal sloeg nergens op, het lijn "based on true events" is een leugen, de moorden waren bloederig (ik houd daar niet van), walgelijke scénes met wc's, cliché matige scénes met boobs of halfgeklede dames, ze leken gebruik te hebben gemaakt van de goedkoopst mogelijke camera, de dialogen waren waardeloos...moet ik nog doorgaan?

Ik zou de film 0 sterren geven eigenlijk, maar voor de oudere broer die een klein beetje probeerde te acteren geef ik de film een halfje.

Niet mijn ding.

avatar van rep_robert
jeroentjuhhhhh schreef:

...

Trouwens, cult film? Hahaha hoop dat je een grapje maakte...hoop ik echt..

Jeroen, volgens mij was je hier nog jeugdig en beticht ik jou hier ook van goede smaak. Tegenwoordig zou je om deze argumenten een film juist wel hoog beoordelen

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik hou niet van slechte acteurs noch van uitblijvende gore in een torture flick die ook nog eens traag op gang komt, helaasch. Maar waarschijnlijk zou het nu wel iets hoger uitkomen, mede dankzij het zien van nóg slechtere films zoals die Tucker en Dale bullshit

avatar van rep_robert
Goede films bedoel je

avatar van jippie2010
Deze overbelichte film is duidelijk een B-film.
De SFX waren dan ook wisselend van kwaliteit.
Het eerste deel van de film was behoorlijk zaaddodend,
maar het lugubere sfeertje in deel twee maakte het toch nog een beetje goed.
Net geen voldoende: *2,5

avatar van Rickyman
Wat een b(out)-film zeg.
Die paar pijnlijke scènes hielden je dan ook maar net wakker.