La Rivincita di Natale (2004)

Alternatieve titel: Christmas Rematch

1 stem

Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Pupi Avati
met Diego Abatantuono, Gianni Cavina en Carlo Delle Piane

In het midden van de jaren tachtig speelden vijf personen poker op een Kerstavond. Het was een genadeloos spel waarin Franco alles verloor. Maar zeventien jaar later zitten de spelers terug aan tafel. Het is opnieuw Kerstavond en ze willen nogmaals poker spelen. De grote verliezer van destijds plant een revanche.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze melodramatische film is het vervolg op Regalo di Natale (1986) en kreeg 3 Nominaties. (2 x David di Donatelli en 1 x Silver Ribbon). Alweer Riz Ortolani voor de beste soundtrack en Pupi Avati zowel voor de beste regie als het beste scenario.