Un Petit Boulot (2016)

Frankrijk / België
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Pascal Chaumeil
met Romain Duris, Michel Blanc en Laetitia Casta

De sluiting van de fabriek waar Jacques werkt, is het begin van het einde. Zijn vriendin Cathie verlaat hem. Hij blijft wezenloos achter, wachtend op betere tijden die echter niet komen. Bij zijn vrienden en ex-collega's is het niet anders: Jeff leeft van louche klusjes, Tom heeft een pover betaalde job in een tankstation. Ten einde raad en om toch de eindjes aan elkaar te kunnen knopen, gaat Jacques aan de slag als huurmoordenaar...

Laatste film van Pascal Chaumeil, die overleed tijdens de post-productie van de film.

Gebaseerd op het boek Since the Layoffs van Iain Levison.

avatar van TornadoEF5
Er is al veel reclame hier voor deze film.