La Seconda Notte di Nozze (2005)

Alternatieve titel: The Second Night of Honeymoon

1 stem

Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Pupi Avati
met Antonio Albanese, Neri Marcorè en Katia Ricciarelli

Italië, op het einde van de Tweede Wereldoorlog. Liliana, een weduwe, zit in zware financiële problemen en wordt daardoor gedwongen om samen met haar zoon Nino de stad Bologna, waar ze woont, te verlaten. Ze reist naar Puglia om er te gaan logeren in de boerderij van haar zwager Giordano. Deze laatste was in zijn jeugd stapelverliefd op haar. De komst van Liliana verstoort de gebruikelijke levensroutine op de boerderij, niet alleen bij de labiele Giordano, maar ook bij de twee bejaarde tantes Suntina en Eugenia, die al lang een intense wrok tegen de familie van Liliana dragen.

avatar van Mac Hammer Fan
Won twee Silver Ribbon Awards in 2006 en kreeg nog liefst 10 Nominaties, waaronder voor de Gouden Leeuw in 2005 en voor 4 David di Donatelli Awards.