The Hammer (2007)

geregisseerd door Charles Herman-Wurmfeld
met Adam Carolla, Oswaldo Castillo en Heather Juergensen

Jerry Ferro (Adam Carolla) is bijna 40 en heeft weinig bijzonders in zijn leven gedaan. In zijn jonge dagen was hij succesvol als amateurbokser, maar tegenwoordig is hij uit vorm, drinkt te veel, en werkt in de bouw. Via zijn werk als bouwvakker komt Jerry terecht bij een boksschool in Pasadena waar hij parttime trainer wordt. Op een dag komt een van Jerry's vroegere vrienden, Eddie Bell (Tom Quinn), naar de boksschool met een aanstormend bokstalent. Omdat hij geen sparringpartner heeft, vraagt hij Jerry. Alhoewel het duidelijk is dat Jerry uit vorm is, slaat hij de uitdager met een goedgeplaatste klap knock-out. Eddie is ervan overtuigd dat Jerry een comeback kan maken, en hij ondanks zijn leeftijd een plek in het U.S. Olympisch boksteam kan bemachtigen.

avatar van hannes64
Ook nog de eerste.
Wat een leuke komedie.
Carolla is ( vind ik dan ) een beetje een tim allen-figuur, maar dan beter.
Ik denk dat deze ook nog een eigen tv-serie krijgt.
Zeer goeie humor, simpel verhaaltje.
Maar wèl een aanrader....zie de trailer, maar er zijn nòg betere komische momenten als je de gehele film ziet.
Echt een aanrader voor wie van zulk soort pure droge humor houd.
Een bijna perfecte komedie, op wat minpuntjes na.
Maar dat mag de pret van deze lacher niet drukken.
Let ook vooral op Ozzie...zijn mexicaanse ( nicaraguaanse ) maat.
Ik kwam bij sommige momenten niet meer bij.
Lang geleden dat ik zo heb genoten van een komedie met ook nog een klein traantje op `t eind.
Zien!!!!!!

avatar van De GeuS
Inderdaad Hannes64, de trailer doet de film bij lange na geen recht. Een erg grappige, kleine film met droge humor en dialogen en een geweldige Adam Carolla; 4*

Opzich wel een leuke film om 1 keer gezien te hebben.
Geen hoogstandje. Kijk wel lekker weg.

Raffael77
De humor was ver te zoeken. Ik vond het zelfs geen Feel Good Movie en dat zegt genoeg.

Leuke film!
Een komedie die eigenlijk van alles wat biedt.
Er is romantiek, er valt wat te lachen.....
Adam Carolla zet een leuke personage neer.
Je kan om hem lachen, hij vertederd op sommige momenten en soms heb je zelfs een beetje medelijden met hem.
En dat is exact wat de film met je doet als kijker.
Het is allemaal superluchtig, het kijkt lekker weg en het verveelt zeker niet.

avatar van Insignificance
Een brave comedy voor het hele gezin met de gebruikelijke ingrediënten; ruzies en vriendschappen ontstaan met sympathieke, gemene en veranderende karakters, ondersteund door soms flauwe en soms grappige momenten en dialogen. Het leidt allemaal tot een min of meer aandoenlijke feel good film die nergens over the top gaat. Niet hilarisch, maar best wel redelijk onderhoudend.

***

avatar van guylopez93
leuke film als tussendoortje

avatar van fritsy
Droog kloot hummor.

avatar van Betamax
Vond hem gewoon leuk.

avatar van barcam
"Rocky" in een veel grappiger versie.

Je moet, denk ik, een fan van Adam Carolla zijn om de film te waarderen (ik vind zijn acteerprestaties nooit om over naar huis te schrijven). Maar als ik eerlijk ben dan is het een middelmatige, maar geen onaardige film. Het verhaal is clichématig voorspelbaar (vanzelfsprekend), maar je kunt de komedie ook zien als onschuldig vermaak. Het boksen ziet er realistisch uit.