Criminal (2004)

Misdaad

geregisseerd door Gregory Jacobs
met John C. Reilly, Diego Luna en Maggie Gyllenhaal

Rodrigo, een jonge Latino, en Richard, een blanke oplichter van in de 30, spannen samen om snel rijk te worden. De één om zijn vader te redden, de ander om...gewoon snel rijk te worden. Via een oude vriend van Richard komen ze in het bezit van een goede vervalsing van een historisch en uiterst waardevol Amerikaans bankbiljet. Samen proberen ze deze te slijten aan een rijke Britse zakenman.

een remake van Nueve Reinas (NIne Queens).
Kan wel wat worden, met de eeuwige underdog John C. Reilly in it.

Trailer ziet er iderdaad niet slecht uit. Helaas is de verrassing er wel af als je Nine Queens al gezien hebt natuurlijk.

Diesel
Trailer belooft niet veel goeds..

Redelijke film met een aardig plot.

Ik vind het een slechte film. Slecht verhaal en waardeloos einde.

EEE
Het begon erg leuk, maar het zakte al gauw af naar een laag niveau. Het eind had ik niet verwacht, maar was toch niet echt origineel.

Lijkt een beetje op The Matchstickman met Nicolas Cage (gesitueerd in Hollywood, kleine cast, low budget) en daardoor minder verassent omdat door het groot aantal van dit soort films je vooraf al aan voelt komen dat er iemand opgelicht gaat worden. Acteer werk is prima, zeer overtuigend echter voor iemand die veel films ziet is het verhaal te voorspelbaar.

avatar van j_u_u_l
verrassend goeie film!

avatar van Chuck Taylor
Inderdaad doet deze film heel hard denken aan Matchstick Man. Best een goede film vond ik dit maar alleen het einde is slecht, gewoon te ver gezocht.. *3,5

Een film die niet verveelde en kon zo uit het echte leven gegrepen zijn, want ze bestaan echt zulke criminelen zonder geweten. Maar het einde vomd ik wel mooi maar liet veel aan je eigen fantasie over, want waar kennen ze zich van blijft de vraag. toch een 3.5

je verveelt je inderdaad niet alleen het vage einde is wel jammer 3,5

N&N
Leuke film met verrassend einde.

Slechte film, het verhaal was te rommelig en te toevallig, het einde slaat al helemaal nergens op.

1.0 * voor het goede acteerwerk van John C. Reilly.

avatar van Leland Palmer
Ongeloofwaardige maar toch (redelijk) vermakelijke film! John C. Reilly is een topacteur en dat bewijst hij in deze film weer! Verhaal zit vol gaten en is erg ongeloofwaardig! Hoewel je het einde niet ziet aankomen (ik niet in ieder geval) verrast het je geen moment! Over het algemeen een leuk wegkijkfilmpje....

avatar van Arabyus
leuke film met verrasend einde.

saaie film.
goed verhaal maar totaal zonder spanning en erg voorspelbaar van dit verhaal kan je veel meer maken

Best aardige film, met een verrassend einde dat ik helemaal niet had verwacht.
Een topfilm is dit zeker niet maar een zeer leuk tussendoortje.

avatar van ILDIB
Matige film, wel leuke personages. Helaas is de plot het leukste maar die duurt dan weer maar 1 minuut. Jammer, want het mooi plot komt totaal niet over zo..

avatar van 606
leuke film maar soms wat aan de saaie kant
wel een verassend einde

3 sterren

avatar van Frankeermachine
Ik wist niet dat dit een remake is van de film Nueve Reinas (Nine Queens)

avatar van Donkerwoud
Dit oplichtersdrama voegt maar weinig toe aan al reeds bestaande titels en dat maakt hem ook wat te voorspelbaar. Toch best vermakelijk door de combi John C. Reilly/Diego Luna.

avatar van ILDIB
2e keer gezien, blijft wat karig allemaal maar toch beter te pruimen dan 1e keer. Helaas wist ik het einde al dus dat viel weg.

Volgens mij moet ik er beter voor gaan zitten om te volgen wat er allemaal gebeurt. Nu kon ik m'n kop er niet bij houden, en was de film soms een beetje saai.

avatar van gizzegiz
Verhaal zit goed in elkaar en 't is goed geacteerd!

avatar van Lexcoaster
Ik moet zeggen dat ik hem erg leuk vond.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/misdaad/drama/thriller film...
Goed verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs John C. Reilly en Diego Luna ...
Prima kwaliteit HD breedbeeld...
Redelijk geluid (geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van james_cameron
Acceptabele remake van het argentijnse Nine Queens uit 2000, iets compacter en vlotter verteld dan het origineel. John C. Reilly in de hoofdrol is altijd leuk en hij ziet zich omringd door een meer dan degelijke supporting cast. Ik heb lang gewacht met deze remake omdat ik het origineel vrij sterk vond, maar inmiddels is er genoeg tijd verstreken, zodat ik me niet meer precies alle plotwendingen kon herinneren. Dat scheelt wel, want wanneer je weet hoe de film eindigt is de meeste lol er wel zo'n beetje af. Het origineel heeft mijn voorkeur, maar wanneer je die niet kent is dit een prima alternatief.

Bij de opening van deze film moest ik gelijk denken aan de film "Sydney (1996)" waarbij John C. Reilly een soort gelijke rol speelt als Diego Luna (hij viel overigens tegen) in deze film.

Hoewel het allemaal niet echt hoogstaand is, wist het verhaal wel te boeien en zat het met de uitvoering ook wel goed (zeker de eerste 30 minuten waren wel leuk met de diverse oplicht praktijken). Dat komt vooral op conto van John C. Reilly, die het eigenlijk altijd wel aardig doet in een film. Het rolletje van Maggie Gyllenhaal stelt opzicht niet zoveel voor, maar ze deed het wel verdienstelijk en ik vind haar eigenlijk ook altijd leuk om te zien. Het einde "boontje komt om zijn loontje" was overigens best goed en ook wel verrassend. De vaart is best hoog en omdat de film amper 90 minuten duurt, kijkt hij lekker weg.

Hoewel deze film al 10 jaar oud is, zag ik hem vandaag voor het eerst en wel op de zender Film 1.

Confusie
Echt een retegoeie film was dit. Uitmuntende acteerprestaties en zeer memorabele twist.

Ik had een keer op zaterdagmiddag eentje gerookt en toen kwam ie op tv, een groter geschenk kan je toch haast niet krijgen?

Toppertje.

Prima misdaad komedie