• 10.563 nieuwsartikelen
  • 8.965.278 stemmen

This Stuff'll Kill Ya! (1971)

Misdaad / Drama | 98 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Alternatieve titel: The Devil Wears Clodhoppers

Geregisseerd door: Herschell Gordon Lewis

Met onder meer: Jeffrey Allen, Tim Holt en Gloria King

IMDb beoordeling: 3,8 (382)

Gesproken taal: Engels

Plot This Stuff'll Kill Ya!

"It Moves, Brother -- Better Git On In Here!"

Een oplichter uit het zuiden van de Verenigde Staten doet net alsof hij een priester is in een klein zuidelijk dorpje. Hij doet dit als dekmantel voor zijn illegale stookpraktijken. Enkele bewoners en een FBI-agent zijn erop uit om zijn zaak op te doeken.

logo tmdbimage

avatar van alexspyforever

alexspyforever

De film opent met een leuke song "We shall drink of the spirit of the Lord". Daarmee hebben we meteen al het beste gehad. Het was nochtans veelbelovend met in de hoofdrol Jeffrey Allen als Reverend Boon (en wellicht beter bekend in de rol van Mayor Buckman uit een andere HG Lewis film Two Thousand Maniacs). En hoewel het bij momenten wel aanvoelt als een afkooksel van Two Thousand Maniacs, is deze een heel stuk minder. Allen geeft zich volledig, maar dat kan de film niet echt reden. Het probleem is dat het verhaal gewoon niet interessant en een rommeltje is. Het springt van de hak op de tak, is traag, langdradig en bijgevolg slaapverwekkend. Neen, liever mat meer horror en wat luchtiger, want de film neemt zich veel te serieus.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

Ik moet mijn mening na het herzien van deze film toch ernstig herzien. Die ene ster die ik 5 jaar geleden gaf, is veel te laag. Deze keer de film met Engelse ondertitels bekeken en nu vond ik het toch al een stuk beter. Het is een naar HGL normen een redelijk lange film en ook vrij traag. Jeffrey Allen's hier in de rol van een pastoor - illegale alcoholstoker steelt natuurlijk weer de show zoals hij dat al eerder deed in oa Two Thousand Maniacs en Moonshine Mountain. Verder herkende ik ook nog Ray Sager als een van zijn handlangers (zijn glansrol was Montag the Magnificent in the Wizard of Gore). Het verhaal is redelijk simpel, maar steekt best goed in elkaar. Er is zelfs een beetje blood & gore. Een stuk serieuzer dan wat we van HG Lewis gewoon zijn, maar de unieke en enkele niet zo snuggere hillbillies en wat aardige dames maken het toch een aangenaam kijkstuk.