Stag Night (2008)

Thriller / Horror

geregisseerd door Peter A. Dowling
met Vinessa Shaw, Breckin Meyer en Kip Pardue

Na een vrijgezellenavond in een stripclub willen twee broers en hun vrienden het feestje voortzetten in een andere bar. Ze nemen toevallig de metro samen met twee vrouwen die ze in de club hebben ontmoet. Wanneer ze het metrostel even verlaten tijdens een stop komen ze vast te zitten. De metro rijdt voor hun ogen weg en het afgesloten station is al jaren niet meer in gebruik. Er zit niets anders op dan te voet via de tunnel naar het volgende station te gaan. Ze krijgen het akelige gevoel gevolgd te worden, maar wanneer ze in het volgende station getuige zijn van een moord moeten ze vluchten voor hun leven...

avatar van behangdelul
Allejeetje,dat was niet best....Het kan veel slechter, maar het is gewoon zonde van je tijd.

avatar van eavymetal
Kip Pardue en Vinessa Shaw hebben in deze middelmatige film een rol, en dat heeft hen waarschijnlijk windeieren gelegd.

avatar van Shinobi
Deze film heeft eigenlijk alle goede ingrediënten voor een goede horror, maar op de één of andere manier gaat het toch ergens fout.

Het begint op zich wel goed met dat blonde meisje dat gekild wordt op de roltrap en dat is dan gelijk ook de beste scène uit de film, want wat er daarna allemaal gebeurt haalt het bij lange na niet daarbij.

2,0 Sterren.

avatar van erik1677
Godallemachtig! elke keer als er wat gebeurt op het scherm, lijkt het wel of de cameraman een spastische aanval krijgt.
Dit vermindert echt zo verschrikkelijk het kijkgenot dat ik hier onmogelijk een voldoende aan kan geven.

avatar van Boeikens
erik1677 schreef:

Ik zie het zo voor me!

avatar van erik1677
hehehe, ja misschien kan hij niet tegen bloederige toestanden of is hij gauw bang

Vond dit wel een redelijke film.
Lekker bloederig en spannend.
Eigenlijk deed hij me bijna dadelijk aan de Nederlandse film 'Slachtnacht' denken, wat zich ook allemaal afspeelt in de metro.
Kortom: geen topfilm, maar toch wel het bekijken waard.

avatar van Gang_Star
Fijne low-budget horror.

Een film waarbij ik van te voren aan Creep (2004) moest denken. En vond dat het er wel wat van had. De film is spannend, heeft voldoende gore en de sfeer is prima.
Het verhaal zelf is matig, maar dat had voor mij geen invloed. Wat wel vervelend was en voor mij één van de weinig minpunten, is het vervelende camerawerk.
Maar toch levert de film uiteindelijk bijna 80 minuten vermaak op.

avatar van xxERWINxx
Een kruising tussen Wrong Turn en Creep.
Een groep vrienden stappen te vroeg uit en moeten een uitweg zien te vinden, maar zijn getuige van een moord door kannibalen / mutanten die later ook achter deze groep vrienden aangaat.
Redelijk wat gore, redelijk spannend, maar het camerawerk is veels te schokkend, elke keer wanneer er iets gebeurd word de cameraman helemaal gek en kan je het niet meer volgen wat er allemaal gebeurd.
Dat was wel een minpunt want voor de rest kon hij er wel mee door.