El Jardín de las Delicias (1970)

Alternatieve titel: The Garden of Delights

Spanje

geregisseerd door Carlos Saura
met José Luis López Vázquez, Francisco Pierrá en Luchy Soto

Antonio Cano is een rijke man van middelbare leeftijd die aan het hoofd staat van het familie-imperium. Na een auto-ongeluk herinnert hij zich niets meer van zijn Zwitserse bankcodes, kan hij geen cheques meer tekenen en geen vergaderingen van commissariaten voorzitten. Antonio's vader heeft hem nodig als hoofd van het familiebedrijf en zijn vrouw, kinderen én maîtresse zijn uit op zijn geld. Ze spelen zijn jeugd na in de hoop dat hij zijn herinneringen terugkrijgt. Een poging die steeds surrealistischer, grotesker en gewelddadiger vormen aanneemt, naarmate Antonio's shock toestand langer duurt.

avatar van Darbie
Is weinig gezien alhier, edoch best een interessante film.