Por See Yee (2007)

Alternatieve titels: Trivial Matters | 破事兒

Hongkong

geregisseerd door Ho-Cheung Pang
met Angela Baby, Convoy Chan Chi-Chung en Eason Chan

Por See Yee bestaat uit zeven, door Pang zelf geschreven verhalen. Een getrouwd paartje gaat in therapie. Een acteur helpt een prostituee haar mobieltje op te laden. Een jonge man bediscussieert toiletetiketten in een discotheek. Twee jeugdvriendinnen komen elkaar weer tegen en blijken een tamelijk verschillend levenspad gevolgd te hebben. Een beginnend huurmoordenaar gaat op pad. Een nostalgische liefdesgeschiedenis komt tot leven in een video gemaakt op een verre planeet en tot slot een man die snakt naar orale bevrediging door zijn steeds weer afwijzende vriendin.

"toiletetiketten"

Zaten zeker leuke filmpjes tussen, Pang keert weer wat meer terug naar z'n oudere werk en houdt het daarom ook wat luchtiger.

Opvallend weinig schroom voor een HK film, iets waar Pang in het begin van z'n carriere al mee speelde maar hier gaat hij toch iets verder. Er wordt wat losser met het thema sex omgesprongen dan gewoonlijk in die films.

Daarnaast ook enkele fijne dramatische segmentjes die best aandoenlijk zijn.

't Is een leuke collectie filmpjes geworden, maar het is geen Pang op het hoogste niveau. Af en toe geinig, af en toe aandoenlijk, soms net iets te plat misschien.

En best tof om Xiaogang Feng (Ye Yan) eens een keertje te zien acteren trouwens. Dacht hem al herkend te hebben, toch een eigenaardig mannetje

avatar van J.T.O
Ik denk dat Onderhond al alles heeft gezegd wat de film aardig opsomt van wat je kunt verwachten Het laatste segment was voor mij iets te matig. Die van Edison en over die sterren waren redelijk, maar de andere overige segmenten vind ik persoonlijk erg leuk. Weer zo'n lekkere film van Ho-Cheung Pang

avatar van Goldenskull
Ho-Cheung Pang.

Veel mooie en grappige segmenten. Ik vond zelf alleen het sterren benoem-segment niet al te boeiend (in de beschrijving de één na laatste). Wel leuk die diversiteit aan fragmenten en voor de verandering niet al te wisselvallig, maar (bijna) allemaal vermakelijk.

Kleine 4*

avatar van FillumGek
Niet zo heel erg bijzonder, en tot nu toe Pang's minste. Ik ben sowieso nooit zo weg van losstaande fragmenten zonder duidelijke opbouw of climax.

Toch waren een aantal filmpjes best fijn. De leukere waren toch wel Recharge, met het übercute hoertje en het segment met de orale seks. Hm, dat klinkt wel erg puberaal nu, maar toch is het zo. Het allerleukste filmpje, in de discotheek, was helaas meteen het kortst. Toen keer met je ogen knipperen en hij was weer voorbij.

Andere filmpjes waren dan weer niet zo geslaagd. Het eerste filmpje bij de psychiater was de humor te slap. Het filmpje over een liefdesfilmpje was totaal niet boeiend en is me bijna volledig ontgaan. Hier en daar zaten waren er een paar lieve momentjes, maar zelden een leuke grap. Toch jammer voor een komedie. Verder ook wat bekende koppen, altijd leuk.

Kijkt leuk weg, maar morgen weer vergeten.