Ddukbang (2006)

Zuid-Korea
Actie

geregisseerd door Beom-gu Cho
met Keon-hyeong Park, Cheon-hee Lee en M.C. Mong

Seong-hyun, Gyeong-roh and Jeong-gwon zijn drie hechte vrienden. De drie jongens zijn vechtersbazen, en noemen zichzelf de "No Touch Clan" omdat niemand het in zijn hoofd haalt om ruzie te maken met de drie. Na het behalen van hun schooldiploma gaan ze alledrie hun eigen weg, totdat Jeong-gwon na een paar jaar weer terug komt naar zijn geboorteplaats. Tot zijn grote schrik is de stad veranderd, en viert de criminaliteit hoogtij. De jongens zijn weer bij elkaar, en komen in aanraking met de lokale maffia. Het is nu nog maar de vraag of de No Touch Clan echt zo untouchable is.

avatar van Chuck Taylor
Zag hier net de trailer van, daar kwamen wel wat spectaculaire gevechten in voor. Even toevoegen aan films die ik nog moet zien dus.

avatar van Tifamientje_XIII
De gevechten in de film waren heel erg chic en leken net echt.
De film op zich was niet slecht enkel het verhaal was niet zo duidelijk. Een film (voor sommige dan toch) om toch even over na te denken.

Er waren grappige accenten in de film maar niet om hilarisch te noemen natuurlijk... Er waren ook zeer korte romantische scenes en veel spannende (vecht) scenes.

Ik zelf had de film grappiger ingeschat en had moeite met het volgen van het verhaal.

Ik geef een *3.0

Reinbo
Gang filmpje dat weinig om het lijf heeft. Standaard gangland verhaaltje met een paar aardige gevechtscenes. Maar bij lange na geen Dirty Carnival.

Gemiddeld. 2,5*

avatar van Lil Funk
Leuk maar simpel filmpje, had verwacht dat de gevechten in de buurt zouden komen van “City of Violence” vanwege dezelfde choreograaf, maar dat zat er niet in, alsnog zijn de gevechten wel leuk gedaan, maar echt indrukwekkend worden ze nooit.
Het verhaal is leuk verteld, en de film bevatte meer humor dan ik had verwacht, vooral de eerste helft waarin de drukke karaoke zanger en mislukte gynaecoloog op het bankje een beetje jeugd herinneringen liepen te herleven was grappig.
De rol van Yoo Ji-tae (Oldboy) was jammer genoeg niet sterk genoeg om een goede badguy neer te zetten, wat me een beetje tegen viel van deze acteur.
Voor de rest leuk camera werk en leuke locaties.

3.5* (wat me toch een beetje tegenviel.)

avatar van Barcel
Een tegenvaller hoewel ik helaas hoge verwachtingen had in deze film.

Het verhaal was moeilijk te volgen en ook verwarrend. De personages zijn cool, maar soms zijn ze dat ook té. Veel praatjes, weinig acties (mag van mij wel veel meer) en sommige scenes konden er echt wel uit. Maar verder niks negatief, de humor vond ik best leuk en sommige acties waren mooi gedaan.

Aangezien ik een paar dingen wel negatief vond in de film verdient het helaas geen voldoende: