Winx Club - Il Segreto del Regno Perduto (2007)

Alternatieve titels: Winx Club & Het Geheim van het Verloren Rijk | Winx Club & The Secret of the Lost Kingdom

Italië
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Iginio Straffi
met de stemmen van Letizia Ciampa, Perla Liberatori en Ilaria Latini

In 'Het Geheim van het Verloren Rijk' wordt Bloom, samen met de Winx, geconfronteerd met de ultieme uitdaging: in de diepste en donkerste dimensie moet ze strijden tegen het Absolute Kwaad om verenigd te worden met haar ouders van wie ze als baby werd gescheiden. De Winx hebben hun machtige Enchantix-status bereikt en zijn echte beschermfeeën geworden om de bevolking van hun dimensies vrede en veiligheid te kunnen garanderen. Alleen Bloom heeft deze status nog niet bereikt omdat alle mensen van haar dimensie, Domino, zijn verdwenen. Bloom moet haar status zien te ontvangen door haar ouders te vinden en te redden. Dit lijkt een onmogelijke opgave. Terwijl al haar vriendinnen zich naar hun Dimensies begeven, zit er voor Bloom niets anders op dan voorlopig terug te keren bij haar adoptieouders Mike en Vanessa in Gardenia. Dan verschijnt Daphne, de zus van Bloom in een droom en zij vertelt haar dat het mogelijk is om hun ouders te vinden. Daarvoor moet ze naar het Meer van Roccaluce. De Winx storten zich gezamenlijk in de zoektocht naar de ouders van Bloom.

avatar van wall-e
Ik ben geen fan van winx club. Maar deze film lijkt me wel wat. Ik heb al heel wat filmpjes bekeken van de film, de animatie kunst ziet er goed uit.

avatar van wall-e
Zouden ze hierna nog verdergaan met de serie, in deze animatie stijl.

Ja, ze gaan door.
Nee, ik denk niet dat het in deze stijl is (althans, als ze geen boze fans willen)

Ik vind Winx Club een geweldige serie, ook al is het erg kindervrouwenachtig. Maar goed, ik wil echt die film zien.

Artemis_fowl schreef:
Ja, ze gaan door.

Waarom boze fans.

avatar van soom
'k Vond het eerlijk gezegd niet heel erg geschikt voor jonge kinderen. Ik zal wel van een generatie of groep zijn die bepaalde dingen met argusogen bekijkt. Maar ik kan me niet voorstellen dat kinderen hier echt plezier aan beleven, en zij pikken mijns inziens ook juist de donkere sfeer op die de Winx Club bevat. Wat imo voor slapeloze kindjes zorgt.

avatar van valerio2003
wel mooi gemaakt ,maar verder vind ik het verhaal niet zo leuk,maar de kleintjes vinden hem zeker geweldig,vooral de meiden.

avatar van Sjaako
Mijn dochter (8) heeft er echt van genoten. Ze kent de hele serie en voor haar komen alle verhaallijntjes bij elkaar. Mijn zoontje van 6 vond het leuk maar wel eng...

Lekker dom om een knallende trailer van Narnia ervoor te plakken. Wel wat te eng voor kids van de "MG6" categorie.

Ik vond hem mooi gemaakt )zeg maar `barbie` kwaliteit, maar niet echt spectaculairder dan de TV serie.

3,5 voor de kids, 2,5 voor mij dus 3*

avatar van Erwinner
Na 50 min stiekum mijn oogjes dichtgedaan, wat een slap begin!
Nee, kon me helemaal niet boeien. Mijn dochter heeft zich vermaakt
gelukkig.

avatar van T.Bos
Technisch knappe graphics, boeiend leuk verhaal, super modern sprookje, kijkt lekker weg, jammer van dat kinderachtige nepteensausje, want het lijkt me juist niet aan kinderen besteed. Zat boordevol esoterische symboliek, soort Harry Potter maar dan van elfjes. Wie zegt nou dat volwassenen niet met plezier naar dit soort animatieverhalen kunnen kijken.

avatar van moko
bleu is echt onnozel
en nog feller
ik vond het heel flouw

avatar van AndroNymphy
Dat Enchantix gedoe vind ik maar niks!

avatar van Scorpio11
Misschien leuk voor de kleintjes.

avatar van Fran
Mijn dochtertje van 3 zit voor de buis gekluisterd. Geen enkele Disneyfilm of whatever kan haar van begin tot eind voor de tv houden maar dat lukte met deze film wel. Ik heb met dochterlief meegekeken en ik vind het een mooie animatiefilm. Een aanrader voor de kleintjes maar voor mezelf was het ook best leuk om te bekijken.

Het verhaal is wel behoorlijk spannend dus als een kind van zichzelf al wat bangig is dan is deze film geen aanrader. Maar aangezien mijn dochter een superheld is a la Mega Mindy , was het voor haar geen enkel probleem.

avatar van strawberry09
Waarom is dit met de computer gedaan?
Winx was een getekende serie en deze nieuwe gedoe vind ik ook maar niets!Ik mis de oude Winx-magie!

aylilaatje
review van ayla 7 jaar

Ik vind het een heel spannende film.
Mijn favoriete personage is Kiko het konijntje.
Er zaten hele leuke stukken in.
Mooie film.

avatar van galaxydriver32
Is Winx Club ontstaan in Italië? Ik heb altijd gedacht in Japan.

avatar van galaxydriver32
T.Bos schreef:

Idd, daar ben ik het helemaal mee eens

echt zoon mooie film