Obitaemyy Ostrov (2008)

Rusland
Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door Fedor Bondarchuk
met Vasiliy Stepanov, Fyodor Bondarchuk en Anna Mikhalkova

Maxim Kammerer is een amateur-ruimteontdekkingsreiziger van de Aarde in de toekomst. Per toeval ontdekt hij een nieuwe planeet, bevolkt door een mensachtig ras. Kammerer vindt het wel stoer dat hij een nieuw volk ontdekt heeft, ook al vernietigen ze meteen zijn ruimteschip. Al snel kijgt Maxim door dat hij in een totalitaire staat terecht is gekomen, inclusief hersenspoelende media, die ook nog eens in oorlog is.

avatar van Erwinner
Dit valt in mijn straatje.
Zeer benieuwd naar!!

avatar van Draconian
Mooie film.

avatar van Tamarax3
dees is geweldig! echt een leuk verhaal.
tweede film is al helemaal de bom!
heb ik vandaag nog gezien:)

avatar van RickZ
Russisch gesproken SF-actiethriller met goede actiescenes en een goed verhaal. Het plot is ook goed uitgewerkt.
Helaas dus Russisch gesproken en met matige engelse ondertitels gekeken, dat valt niet mee voor deze film waarin veel gebeurt. Ik ga em dus zeker nog eens kijken (hopelijk nu iig nederlandse subs en/of engels gesproken).

@Tamarax3: welke 2e film?

avatar van MARCUS CORVUS
Leuke film. Ben sowieso fan van Russische films. Goeie actie en leuk verhaal.

@ RickZ: The Inhabited Island: Fight

avatar van RickZ
Inmiddels deel 2 ook gezien, dit is een direct vervolg op dit eerste deel. Advies: kijk ze direct na elkaar.

Super, Russen kunnen als geen ander een totalitaire staat neerzetten. Wat dat betreft zijn ze ervaringsdeskundig.
Nu deel 2 nog vinden

Lijkt me gave film, jammer dat ie niet te krijgen is met goede subs. Alleen het tweede deel heeft volgens mij Engelse subs.

Net gekeken in bluray kwaliteit met goede subs (niet die kromme Engelse subs). Mooie film, erg apart. Ik hou van die Russische sfeer met veel industriële beelden. Mooi vrouwtje ook Mooie muziek, sfeervolle beelden, goede actie en special effects. Verhaal is af en toe een beetje vaag maar wel erg interessant, dus snel deel twee maar kijken (ook in bluray).

avatar van zombie
Barbarella anno 2008, alleen is Barbarella nu een gast met blonde krullen, blauwe ogen en de uitstraling van een zesjarige...'Mak...Sim'. Als er niet zoveel tijd en moeite in het set-design was gestoken, had ik dit nooit uit kunnen kijken. Ik denk dat ik deel twee maar even skip.

ipman-99
" -'Obitaemyy Ostrov" Aka 'The inhabited Island 1 Fight'-." ... " !!!

Fantastische Sciencefiction !!! Wat een Russisch pareltje van jewelste ! Als algemene filmliefhebber/verzamelaar
is het mijn natuur om ieder land en ieder genre onder de loep te nemen !
Wat een visueel meesterwerk met echt geweldige actie en effecten !
Het verhaal neemt je mee naar een ander dimensie ... echt straf gedaan !
Yuliya Snigir ("Die Hard 5") heeft ook hier een geweldige rol te pakken, ze speelt hier het personage Rada !