Superman (1948)

Alternatieve titel: The Adventures of Superman

Sciencefiction

geregisseerd door Spencer Gordon Bennet en Thomas Carr
met Kirk Alyn, Noel Neill en Tommy Bond

Superman landt op Aarde en merkt dat hij bovennatuurlijke krachten heeft die men niet op deze planeet kent. Als Clark Kent gaat hij het dagelijkse leven in en gaat werken bij de krant zodat hij meteen weet wat er gebeurt in de stad. Wanneer Lois Lane door een gekke wetenschapper wordt ontvoerd, wordt zij gebruikt voor zijn "Energiekanon" om de stad te verwoesten. Superman ontdekt dat alleen hij Lois kan redden.

Dit moet dus de eerste Superman film zijn. Ben benieuwd hoe Superman hier zou vliegen...

vind deze film er beter uitzien dan de eerste batman film na het zien van de trailer

cinema.
lol, over cheesyness gesproken

dit zijn toch series?

avatar van stephan73
finalman schreef:
dit zijn toch series?

Ja en nee.
Het zijn speciaal voor de bioscoop gemaakte lange films, die in delen werden vertoont als voorfilm! Een zogenaamde serial en dus totaal anders dan de series die nu op TV worden uitgezonden!