Happy Together (2008)

België

geregisseerd door Geoffrey Enthoven
met Ben Van Ostade, Kurt Rogiers en Chris Lomme

Martin en Eline, een welgesteld koppel met twee kinderen, staan op het punt een vakantiehuis te kopen in Toscane. Maar net nadat ze het contract hebben ondertekend, blijkt de filiaalhouder van Martins bank er met een deel van hun centen vandoor te zijn. Dit incident brengt echter een reeks tegenslagen op gang die het perfect gelukkig ogend gezin doen wankelen. Zijn ze het gevolg van een ongelukkige samenloop van omstandigheden? Of zijn ze het resultaat van de keer op keer verkeerde beslissingen van één man die kost wat kost zijn status wil behouden? In zijn pogingen zijn gezin en zichzelf te vrijwaren, raakt Martin langzaamaan meer en meer verstrikt in een net van leugens en bedrog. Een oplossing lijkt heel ver af.

niet erg origineel verhaal maar zeer mooie beelden, schitterende dreigende muziek, goede cast en zeer knap einde

avatar van Kisje
Beetje een tegenvaller. Ik ergerde me wel een beetje aan Ben Van Ostade. Kurt Rogiers speelde wel weer ontzettend goed ..

avatar van WhoKnowZ
Op acteerprestaties van sommigen na, vond ik dit een meeslepende film met een knap einde.

movielife
verveeld je geen moment leuke einde .,word goed geacteerd vooral door kurt rogiers . een aanrader

avatar van briek
Deze film is mij wat tegengevallen, had meer van hem verwacht. Op de acteerprestaties valt weinig op aan te merken.

movielife schreef:

Tjonge wat is het Nederlands van jullie toch slecht!

avatar van mayhemblik
Wat doet dat er nou toe Akko, je begrijpt toch wat men bedoeld?

avatar van mayhemblik
O, ik hoor net van mijn vrouw dat bedoeld met een t is, ik denk ik schrijf het maar even voor het geval dat je het niet begrijpt.

Verwachte er niet veel van in het begin maar naarmate de film vorderde werd mij duidelijk dat het een film was die zeer goed gespeeld werd en zeer de moeite werd om te kijken ,het trage op gang komen daargelaten is deze film het kijken zeer zeker waard .
van mij een 3.5

movielife
akko schreef:

Tjonge wat is het Nederlands van jullie toch slecht!

ik hoop dat je er niet wakker van blijft ....

avatar van lagaiske
Best wel een speciale film.
De film toont dus eigenlijk aan hoe een perfect gelukkig gezin door financiéle problemen op korte tijd zeer diep kan vallen.
Je lijkt alles te hebben maar je wilt steeds meer en meer.
Maar dan plots komt de miserie.
Zeer verrassend einde!!!

avatar van Timecop
Einde is idd magistraal.

Toch weer het betere Belgische werk.
Mooie film die een verhaal verteld dat de laatste jaren al vaker in de kranten heeft gestaan.

Begrijp niet goed waarom deze film niet meer succes kende ?

Kaffeefiltjer
lagaiske schreef:

Zeer verrassend einde!!!

Bwa, het beginshot van de film was toch vrij duidelijk voor wat er op het einde ging gebeuren, ik interpreteerde dat allesinds als een flashforward. Los daarvan, mooie beelden wel.

avatar van kanjertje
In tegenstelling tot de andere Belgische films van het laatste jaar (Man zkt vrouw, Aanrijding in Moskou en Loft) kon deze film me niet echt overtuigen.
Ik vond hem maar tamelijk goed.
Het verhaal kabelt rustig verder en dreigt geregeld saai te worden.
En zelf vond ik het einde eigenlijk wel 'voorspelbaar'.
Eerlijk gezegd (en alle respect voor Ben Van Ostade) maar de hoofrol van deze film kon hij amper dragen en dat viel wel op.
Bij Koen De Bouw of Jan De Cleir heb ik bij mezelf dit gedacht nooit weten opkomen.
Misschien dat ik Ben eerder zie als een goede acteur maar niet dadelijk bovenaan de spits ?

opnieuw een Vlaamse film, en zoals gezegd, van een heel ander caliber of pakweg Loft. Dit is een film waarbij je na het zien nog een tijdje blijft nadenken. En volgens mij bevat hij heel veel realiteit.

Ik denk dat dit een film zou moeten zijn die tot het lessenpakket zou moeten kunnen behoren van studenten.
1) het zou sommige lessen heeeeeel wat interessanter maken
2) kan zeker gebruikt worden als voorbeeld van hoe ver we in de huidige maatschappij gaan om onze status te behouden, hoe we altijd maar meer willen, waardoor we te pletter lopen op een muur van 'uitzichtloze' situaties, terwijl een uitweg zo simpel en nabij is....

maarja, wie ben ik hé?

avatar van mayhemblik
Prachtig drama met goed acteerwerk (op het zoontje en de vrouw van de baas na).
Maar nu moet ik stoppen want ik moet morgen weer naar mijn werk, en dat is echt waar.

avatar van Woolf
Erg goede film, goed geacteerd. De rust gedurende de hele film spreekt me erg aan.

avatar van helleke
Goeie film met prima acteerprestaties.
Het verhaal is redelijk herkenbaar voor vele problemen in onze hedendaagse maatschappij.

3 sterren

avatar van ®Tc
Sterk drama.

Het drama in de film is dus sterk. Niks aan de hand in het begin en dan één verkeerde keuze en hop. Drama genoeg enkel vond ik de film op weinig momenten echt deprimerend overkomen. Z'n films moeten zich in mijn ogen op het hoofdpersonage zijn gedachten gaan richten. Hij wil zelfmoord plegen. Er is veel aanleiding toe maar veel erg duidelijk is het niet. Het de man meer willen zien worstelen met zichzelf.

En dan lijkt het allemaal nog in orde te komen. Ikzelf stond persoonlijk op het verkeerde been, hij liegt. Nu is de situatie helemaal uitzichtloos en kiest de film voor het perfecte einde, de wanhoopsdaad. Toch al een pluim om dit aan te durven.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Over de val van een man die alles heeft, maar toch nog risico's neemt om meer te krijgen. En dan blijkt nog maar eens dat als het er echt op aan komt je niet zomaar op iedereen kan vertrouwen. Iemand kennen is nog altijd iets anders dan vriendschap.

Tot zover het idee van de film dat wel leuk is bij Vlaamse films. Drama doet het altijd wel goed in Vlaanderen. Alleen is het nogal droog uitgewerkt en rammelt de film het verhaal maar wat af. Het einde is niet slecht, al zit er geen spanning in eens je weet wat de clue is. De personages zijn meer typetjes en hebben weinig persoonlijkheid. Enkel het hoofdpersonage krijgt wat diepgang, al is dat ook maar omdat het verhaal dat vraagt. Acteerwerk is vrij standaard.

avatar van horrorfreak23
Ik vond deze film wel goed. Een heel goed drama perfect in beeld gebracht volgens mij

avatar van Robi
Voor de liefhebbers van "Goede tijden, slechte tijden". Een vergelijkbaar verhaal en vergelijkbaar geacteerd. Alleen het einde was wat heftiger, als wat we normaal voorgeschoteld krijgen bij GTST. Maar wel een terecht einde en een einde dat de film uiteindelijk wel wat omhoog tilde.
En verder een groot voordeel t.o.v. GTST. Deze film duurt maar 90 minuten i.p.v. tientallen jaren.

van mij mogen ze nog zo vlaamse films maken! van begin tot einde geen verveling en absoluut een onverwacht slot einde!!

avatar van 93.9
Hoofdrolspeller vond ik wat minder. Verder best goede Belgische film.
Einde is een knaller.

avatar van K. V.
Vond dit weer een van de betere films uit die fait divers reeks. Het eerste uurtje vond 'k goed, maar het tweede deel iets minder, maar de film eindige wel weer sterk. De cast deed het goed en het verhaal is herkenbaar en realistisch.
Binnen x aantal jaren zal 'k deze nog wel een her bekijken, dus vond 'k hem zeker eens het bekijken waard.

Redelijk goede Belgische film.
Een schokkend relaas achter een familiedrama, zo kan je het kort samenvatten.
Ben Van Ostade, een acteur die meestal in Belgische tv-reeksen een van de nevenrollen op zich neemt speelt in deze prent de hoofdrol en doet dat met veel verve.
Ook de andere leden van de cast, alom bekend in België doen het goed.
Is zeker en vast eens het bekijken waard deze film.