Smukke Dreng (1993)

Alternatieve titel: Pretty Boy

Denemarken

geregisseerd door Carsten Sønder
met Christian Tafdrup, Dicte en Rami Nathan Sverdlin

Nick is een tiener met een passie voor astrologie. Als hij na een ruzie met zijn moeder wegloopt van huis komt hij in de grote stad terecht en vindt hij aansluiting bij een bende die zich bezig houdt met prostitutie en afpersing van pedofielen. Na verloop van tijd wordt Nick verliefd op Renee, de leidster van de bende. Als ze er genoeg van hebben heft de bende zich op, maar er is één klant van Nick die nog steeds met hem wil afspreken.

Een film met veel pretenties die wat in het luchtledige blijft hangen, vooral door het krakkemikkige script. Christian Tafdrup moet de film redden en doet dat ook enigszins door zijn oprechte spel.