Bogus (1996)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Norman Jewison
met Whoopi Goldberg, Gérard Depardieu en Haley Joel Osment

De 7-jarige Albert woont met zijn moeder Lorraine in een achterbuurt van Las Vegas. Ze werkt in de circusbranche. Ook Albert is in de ban van die wereld. Hij probeert tot vervelens toe tovertrucjes uit en kan het bijzonder goed vinden met de collega's van zijn mama. Wanneer ze op een avond huiswaarts keert, verliest ze het leven tijdens een tragisch auto-ongeval. Iedereen vraagt zich af hoe het verder moet met de kleine Albert. Maar Albert vindt troost bij Bogus, een imaginaire speelkameraad die hem zal helpen bij het aanvaarden van zijn nieuwe leven.

vic
leuke film. is met dat jochie van the sixth sense. Je ziet dat hij op die jonge leeftijd al dat hij goed acteerd

Linda
Normaal gesproken zou ik een film als deze nooit hebben gekeken maar omdat Haley erin meespeelt wilde ik hem toch erg graag zien.
De film stelt niet veel voor en ik heb me gigantisch aan Bogus geergerd maar het is het acteerwerk van Haley dat de film nog enigzins de moeite waard maakt. Ik kan het niet laten om voor de zoveelste keer te zeggen dat hij gewoon weer zo goed acteerd.
Dankzij Haley nog 2 sterren.

avatar van MaryCorleone
Heerlijke feelgood film met de charismatische Depardieu!

avatar van Flipman

Flipman schreef:

precies, een goede film

Wij hebben deze in de bibliotheek , k'eb eigelijk nooit op gelet da haley er in mee doet , een schande

avatar van Hilarious
Mooie familiefilm. Allemaal niets bijzonders en redelijk standaard maar door Haley Joel Osment die hier heel lief in is en goed acteerd is dit zeker wel eens de moeite waard. 2,5*

Hilarious schreef:
Mooie familiefilm. Allemaal niets bijzonders en redelijk standaard maar door Haley Joel Osment die hier heel lief in is en goed acteerd is dit zeker wel eens de moeite waard. 2*
Inderdaad, ik vond zelfs dat de hele cast sterk acteerde, soms stoorde ik me wel aan het Franse accent dat doorklonk in de stem van Gerard, maar het is natuurlijk zijn moedertaal.

avatar van Purmerend
Wat ik wel een leuk stukje vond was dat Whoopi die kleine Haley Joel van de grond tilt door hem bij zijn kleren te pakken en hem mee naar buiten tilt.

avatar van tommykonijn
Een nogal zeer flauwe Film met Whoopie Goldberg waar ik over het algemeen al geen fan van ben en dus vind ik deze Film al helemaal niet zo geweldig eerlijk gezegd, Nogmaals Flauwe Humor en ook niet Goed genoeg geacteerd door de rest.

avatar van Donkerwoud
Het heeft ergens wel iets, maar niet echt een memorabele titel verder.

avatar van Drs. DAJA
Flipman schreef:
Raar dat deze Film zo'n lage waardering heeft! Ik vond 'm geweldig!

Inderdaad, goeie familieentertainment. Ik denk dat het probleem ligt bij de wel heel pessimistische ondergrond.

avatar van Verhoeven
Whoopi Goldberg speelt dit keer een carrierevrouw die plots een kind krijgt toegeschoven. Dag carriere. Welkom moeder! Dat bewuste kind word ook nog eens door kindsterretje Haley Joel Osment gespeeld. Eén van zijn allereerste rollen maar momenteel heeft hij niet veel meer te doen. Secondhand Lions is zijn laatste film op zijn tot nu toe aardige C.V. Gaan we nog wat van dat iele mannetje horen of was dit alles en verdwijnt hij nu uit de publiciteit? Wie zal het zeggen? Enige positieve aan de film is dat ''Bogus'' gespeeld word door Gérard Depardieu.

avatar van 606
Vrij saaie film, met wel goed acteerwerk van de cast.
Verders niet echt super komisch.

2,5 ster

avatar van killer13
hier heb ik mooie jeugdherinneringen aan
een dikke 4*

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.

vond het een mooie lieve film