Wild Child (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nick Moore
met Emma Roberts, Alex Pettyfer en Natasha Richardson

Poppy (Emma Roberts) is een rebelse meid uit Malibu. Haar vader is haar gedrag zat en stuurt haar naar een strenge Engelse kostschool. Poppy wil graag naar huis en doet er alles aan om dat voor elkaar te krijgen.

avatar van schaap2403
standaard tiener film
simpel verhaal
heb me toch redelijk vermaakt metname het einde

avatar van rep_robert
Ondanks dat alles vreselijk plat, standaard en inhoudsloos is uitgevoerd heb ik me toch prima vermaakt met Wild Child. Dat komt vooral door Emma Roberts, mooie meid en vooral als brunette is ze een pareltje om naar te kijken.
Verhaaltechnisch is het bijzonder vlak en is het nergens verrassend. Al ben ik altijd wel in voor dit soort prettige wegkijkfilmpjes voor laat op de avond.

En als die aftiteling draait denk je maar aan 1 ding....en dat is Emma Roberts

SimtekF1
Ik geef ook een 2,5
De film keek lekker weg en verder, zoals iedereen al aangeeft, erg cliché allemaal maar dat is verder geen probleem.

avatar van Fran
Dit is een leuke tienerfilm maar voor volwassenen ook erg leuk om mee te kijken. Sommige karakters vond ik wat overdreven neergezet zoals die vrienden in L.A. of Harriet waardoor je je toch af en toe wat minder in het verhaal kon inleven. Maar verder vond ik het allemaal erg leuk om naar te kijken.

Bluebell
Geweldige film!!! I love this bitch

niet te geloven dat Emma in Scream 4 als het nichtje van Sidney gaat spelen !!!

avatar van Sowii
Leuk om met je vriendinnen te kijken. Heb me tijdens het tweede keer kijken nog erg vermaakt. Zoals iemand al eerder heeft gezegd, de karakters waren soms iets te overdreven

Wat een tijdsverspilling! en dat komt van iemand die wel eens graag een chickflick kijkt, maar dan wel een goede...

avatar van Zizzo
Tja, niet echt mijn ding dit. Maar dat maakt dit zeker geen slechte film. Leuke meidenflick.

geweldige film, i love it!

Slappe hap tot en met: 1.00 (1.20)
Simpele en tevens weinig boeiende komedie, waarin een romantische noot overigens maar bar weinig gekraakt werd. De personages vertonen nauwelijks inhoud, met name de Britse enclave voegt gewoon niets aan het geheel toe. Het is de zeventienjarige Roberts die de kar moet trekken, hetgeen natuurlijk nooit goed kon gaan, de graai die is gedaan in de bak van het Engelse castingbureau inbegrepen. Van het zouteloze script moet Wild Child het ook al niet hebben, evenals de onzichtbare Moore. De flashy kostuums en rommelige decors moeten je smaak zijn, maar buiten dat is het cinematografisch al niet veel beter. Een productie die nergens in uitblinkt, zelfs het vrouwelijk schoon blijft beperkt tot slechts één persoon; en dus weer snel onder een dikke laag stof uit het zicht zal verdwijnen.

avatar van erpunited
Standaard romcom met af en toe grappige momenten

avatar van 606
Wow Emma is een mooie actrice en acteert hier ook nog eens goed.
Ook de rest van de dames zijn goed.
Verhaal is ook nog eens best leuk, met aantal goede scènes.

3,5 ster

avatar van Elineloves
Wild Child.

Ach ja, een van de zovele tienerkomedies.Nu ik in korte tijd twee keer Scre4m heb gezien, kon ik Emma Roberts amper losweken van haar personage in die film dus dat werd op een gegeven moment vrij irritant. Tel daarbij op dat die vreselijke accenten en dialecten je vroeg of laat ook je strot uithangen en je irritatiegrens is bereikt.

Voorspelbaar van begin tot eind, wat geen punt hoeft te zijn wanneer er niet telkens dezelfde cliche's op een hoop worden gegooid waar de actrices dan iets 'leuks' van mogen breien.

Neh, niet zo heel leuk.

Hmmm, Emma en Robert

avatar van Elineloves
Oeps.Hoe lul ik me hier uit.. Ja nou,ze was soms wel erg mannelijk, vandaar.

Stiekem is het gewoon een geval: waar het hart van vol is.... ik typ je naam overal, Robert!

Emma, Robert & Eline klinkt inderdaad beter

avatar van Kelsey16
Ik hou wel van meidenfilms, maar voor deze ben ik dan weer iets te oud.
Mijn 11 jarige zusje vindt hem wel weer geweldig.

avatar van Barbarella
Echte meiden film, met een vrij standaard verhaal. Van rijk en verwend naar het ontdekken van haar eigen wortels. Maar leuk geacteerd en mooie beelden/.
Vond hem lekker weg kijken

Dominootje
Emma & Alex.. Don't need so say more.. Blijft lekker achterover leunen en kijken! x op x ;P

avatar van blurp194
Supervoorspelbaar. Maar onverwacht toch best grappig. Vooral niet serieus nemen. Kijkvoer voor de zondagmiddag - als het regent. Emma Roberts doet het best leuk als biatch met een klein hartje.

Dick2008
Meiden onder elkaar filmpje, over een opstandige meid die naar een Engelse kostschool moet. Natasha Richardson (Mrs. Kingsley) is best knap en ken die nog van Waking up in Reno. Is helaas al heel jong overleden, na een ongeluk, 45 jaar oud, dit was haar laatste film.
De film kent een zeer vlotte start, maar het kostschool-avontuur verzandt echter toch al vrij snel en verandert van komedie ook nog naar drama. Niet echt slecht, niet echt goed. Ging wel voor een keer 2.0.

avatar van hel1
Al bij de openingsceremonie weet je hoe de film gaat verlopen en eindigt. Dertien in een dozijn meidenfilm over een verwend poppig meisje die naar een Engelse kostschool wordt gestuurd. De rest lijkt mij duidelijk. Een niemendalletje die lekker wegkijkt en best prima is voor anderhalf uur vermaak.

Hoe start je de film? Hahahah

avatar van Miszmi
Meer chickflick dan dit ga je niet krijgen, vooral gericht op tieners. Weinig nieuws, maar toch heb ik mij er prima mee vermaakt.

Soms is het allemaal wel heel erg over-de-top, zo erg dat het niet eens meer grappig is. Af en toe kon er echter wel een lachje vanaf in deze film. Het genre romantiek zie ik er echter maar weinig in terug, slechts op enkele moment en die zijn (gelukkig) heel beperkt. Op IMDb draagt het ook het genre drama, maar daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde. Zeker dus niet aan beginnen als je naar een mierzoete romantische film zoekt.

Net als dat sommige scenes over-de-top zijn, geldt dat ook voor bepaalde personages. Hierbij met name haar vrienden in Amerika en Harriet. Dit lag verder niet zozeer aan de actrices, maar echt aan hun rol. Roberts zet haar rol prima neer, eigenlijk een beetje wat ik van haar gewend ben. Voor de rest ook weinig aan te merken op de prestaties van de rest, overall was het prima.

Het verhaal is leuk en verloopt in een prima tempo. Hier en daar had er wat meer pit in gekund, maar ik moet ook niet gaan vergeten dat ik buiten de doelgroep van deze film val. Het is allemaal wat voorspelbaar, terwijl er ook wel momenten zijn geweest waar meer uit te halen viel.

Verder is het gewoon een prima film om eens te zien. Leuk voor een meidenavond, maar ik heb mij er alleen ook wel mee vermaakt, 3.0*.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet een al te bijzondere tienerfilm dit. Emma Roberts is perfect gekozen voor haar rol als irritante en verwende tiener die richting het einde natuurlijk een belangrijke boodschap leert. Het is allemaal weer heerlijk voorspelbaar.

Het verhaal is niet vervelend om te volgen, en Roberts speelt met veel overtuiging. Ze wordt echter niet geholpen door de rest en het verhaal doet weinig zijn best om origineel te zijn. De film is vaak wat flauw qua humor, zeker in het begin.

Voorspelbare film, die door volwassenen al snel overgeslagen kan worden. Punten voor Roberts en de vlotte vertelstijl, maar daarna heb je het ook weer snel gehad hiermee.