L'Odyssée (2016)

Frankrijk
Avontuur / Biografie

geregisseerd door Jérôme Salle
met Lambert Wilson, Audrey Tautou en Pierre Niney

Het verhaal speelt zich af in 1948. Jacques-Yves Cousteau, zijn vrouw en zijn twee zonen wonen allen in een paradijs, een mooi huis met uitzicht op de Middellandse Zee. Maar Cousteau droomt van het avontuur en denkt aan niets anders. Met zijn uitvinding, een duikuitrusting die onder water kan ademen, heeft hij een nieuwe wereld ontdekt. En deze wereld wil hij verkennen. Daarvoor is hij bereid alles op te offeren.

Vanaf 15 december in de bioscoop (September Film)

Behoorlijk gemaakte en toch interessante biografie over een man die zich inzette voor de exploratie van het leven in zee en later zich vooral tot het publiek richtte om het besef bij te brengen de natuur van onze planeet te respecteren. Film die op dat vlak zeker actueel is.
Naast het belichten van het werk van de man, hecht de film ook belang aan zijn persoonlijk, familiaal leven, waardoor de film alzo beter buiten het strikt documentaire blijft.
Mooie natuurbeelden en flink acteerwerk van Lambert Wilson. Goede make-up ook, vind ik.

avatar van K. V.
Ook deze eens meegepikt en het was geen misse film. Wel een redelijk lange film, maar de natuurbeelden maakten veel goed. Ook de cast deed het prima.
Eén kijkbeurt is wel voldoende, maar toch eens het bekijken waard.

avatar van Boneka
twee x 3.5 is toch 3.5?