Final Approach (2007)

Actie / Thriller

geregisseerd door Armand Mastroianni
met Dean Cain, Anthony Michael Hall en Ernie Hudson

Bij een FBI inval, geleid door Jack Bender (Dean Cain), wordt de sekteleider Silas Jansen gearresteerd, maar vallen er tevens verscheidene onnodige doden. Dit resulteert in Bender zijn ontslag. Een jaar later vliegt hij terug naar huis na een mislukte sollicitatie. Een groep militante Amerikaanse terroristen, onder leiding van Greg Gilliad (Anthony Michael Hall), kapen echter diezelfde vlucht, Flight 732, en worden alle passagiers gegijzeld. Hun eis: de vrijlating van hun leider Silas Jansen.

Vermakelijke film, maar duurt wel een beetje lang voor het verhaal. De criminelen doen een aantal handige foefjes om van de good-guys af te komen, maar toch komt het geheel niet lekker uit de verf. Het voelt meer alsof de film zichzelf emotie-loos opdreunt dan dat het zichzelf vertelt...

avatar van M.Goodkat
goeie degelijke film

avatar van Sportingerke
De film duurde veel te lang wat mij betreft. Hoewel het een actiefilm behoort te zijn - die normaal flitsend snel moet verlopen - en hoewel ik tijdens het kijken ook met de computer bezig was, toch verveelde ik me meer dan eens stierlijk.

Dit kwam door het feit dat ik bij elke scène wel het gevoel had dat ik het al eens eerder in een andere film gezien had en de originaliteit ver zoek was.

De plot zit vol clichés (afgedankte flik die het zaakje eens moet redden, gijzeling, helpende en tegenwerkende passiagiers,...). Weinig nieuws dat ik nog nergens anders gezien had en dus wat mij betreft geen aanrader. Schamele 1.5 ster.

avatar van syno
vond dit goeie film, keek lekker weg. Kerel hierboven: best nog es bekijken als je je niet bezighoudt met de computer.
Wel toegeeflijk, de film is wat aan lange kant. Mocht gerust iets korter geweest zijn.
Mocht wel wat meer actie, en het was wel heel toevallig weer dat er een pilootdeskundige, en wat nog allemaal aan boord was, om het tot goed einde te brengen...
mmm 3*

avatar van Jacksp
Mooie film met een goed verhaal, duurt wel redelijk lang maar dat is niet zo erg. De onrealistische beelden van het vliegtuig is wel een nadeel.

Raffael77
Veel te saai en weinig diepgang waardoor het een zeer matig cijfer krijgt.

Dick2008
Ik vind hem meevallen alleen ik zag wel erg op tegen de lange speelduur. Het is een tv-movie maar zoals de dvd al vermeld, miniserie, die 3 uur duurt, maar eigenlijk duurt hij, aldus IMDb nog een 1 uur langer.
Leuke rol van Dean Cain, hij speelt o.a. ook in I Do (but I Don't) (2004). En Lea Thompson ook niet echt een onbekende. Het zijn beide wel meer tv-acteurs.

Dit had natuurlijk veel korter gekund. En Cain is eigenlijk geen type voor een actieheld, maar meer een onderhandelaar. En hierdoor probeert hij er nog wat van te maken in de actiescènes, wat hij goed doet.
De film begint goed, lijkt wel een oorlogsfilm, met die FBI-inval en eindigt als zodanig ook weer. Sommige zaken zijn echt raar, zo mogen ze geen mobieltjes, maar zit hij ondertussen met zijn laptop. Dat criminelen blijven doorvechten terwijl ze eigenlijk kansloos zijn is ook wel typerend voor actiefilms. En zo'n actieheld had natuurlijk in zijn eentje de groep overmeesterd. En die vrouwen moet je natuurlijk wel goed vastbinden, hihi. De andere kant is dan ook wel dat het amateuristisch maar tegelijkertijd ook wel realistisch overkomt, met Cain die probeert de zaak in goede banen te leiden en een zwakkeling die de terroristen gaat tippen. En proberen ze het spannend te houden met een race tegen de klok wat hier en daar ook wel aardig lukt.
Het vliegtuig ziet er soms wel fake uit.

Was het een korte actiefilm geweest was het een heel goede, spannende film geweest. Nu onnodig lang, waarin allerlei details worden getoond en er nog een ander motief en allerlei personen bij worden gehaald. Al weet je vanaf het begin hoe het afloopt. En dat steeds overschakelen naar verschillende locaties vind ik zoals vaker ook wel hinderlijk.
Goed begingedeelte, goed eindgedeelte en bepaalde gedeelten in de film ook best spannend, alleen jammer van de speelduur. 3.0

avatar van knusse stoel
Sportingerke schreef:

Als je naast het kijken van een film ook nog bezig houdt met de computer o.i.d. zul je nooit maar dan ook nooit in de belevenis van een film komen. Een actiefilm hoort ook een verhaal te hebben, je kunt niet van de ene achtervolging in een andere terecht komen. Bekijk deze film nog maar eens en zonder met de computer te spelen, oke?
Aan jouw smaak ligt het niet want die is wel goed als ik naar de gekeken films van jou kijk.