The Great Scout & Cathouse Thursday (1976)

Alternatieve titel: Wildcat

Komedie / Western

geregisseerd door Don Taylor
met Lee Marvin, Oliver Reed en Robert Culp

Sam Longwood, een grensbewoner die betere tijden heeft gekend, ziet na vele jaren zijn oude partner Jack Colby terug, die er met al het goud uit hun gezamenlijke mijn was vandoor gegaan. Sam schakelt de andere twee toenmalige partners, Joe Knox en Billy, in om Colby een lesje te leren. Zij besluiten om Nancy Sue, de vrouw van Colby, te ontvoeren.

avatar van brucecampbell
Matige klucht met enkel Marvin als drijfveer in tegenstelling tot Oliver Reed die ik totaal miscast vond als indiaan.
Verder is dit een leuk tijdsbeeld met enkele geslaagde grappen, maar niet genoeg om er een degelijke film van te maken.

avatar van Brix
Vanavond te zien op MGM > 22:55 uur