GP506 (2008)

Zuid-Korea
Horror

geregisseerd door Su-chang Kong
met Young-hoon Lee, Cho Hyun-jae en Jin-woong Jo

Een peloton soldaten van bewakingspunt 506 zijn gruwelijk vermoord, op een soldaat na. De enige overlevende is in een coma wat deze zaak een compleet mysterie maakt. Wanneer een militair-onderzoeker op de zaak wordt gezet ontdekt hij dat het geen normale zaak is, er is namelijk een virus die veroorzaakt dat de soldaten veranderen in moordlustige zombies.

avatar van Bacon
Ik keek best wel uit naar G.P. 506, en m'n verwachtingen zijn aardig vervuld.

Een bunker waarin een virus schuilt wat soldaten moordneigingen geeft is best wel vermakelijk. Alleen de vele flash-backs maken het soms een beetje vervelend, maar uiteindelijk blijft er toch een aardig tot goede film over.

Kleine 3.0*

avatar van Miss Sway
Bacon schreef:
Ik keek best wel uit naar G.P. 506, en m'n verwachtingen zijn aardig vervuld.

Kleine 3.0*

Niet erg origineel als ik het zo lees. Ik twijfel nog om m'n energie hierin te steken.

avatar van Bacon
Miss Sway schreef:

De film heeft ook wel wat weg van een eerdere film van Su-Chang Kong: R-point, http://www.moviemeter.nl/film/26011

avatar van Villevalo23
Dit is wel een aardige film, maar het lukt de regisseur niet om de film echt bloedstollend spannend te maken en de film lijkt zelfs soms in herhaling te vallen.

Het acteerwerk is prima, de al genoemde flash-backs zijn inderdaad niet het beste gedeelte van de film (helemaal omdat het vaak om dezelfde fsah-backs gaat), en het uiteindelijke verhaal is wel aardig, maar naar mijn idee had de regisseur er meer mee kunnen doen.

avatar van Boeikens
Meevaller.

Leuk verhaal, goede sfeer, wisselvallige spanning, redelijke gore en mooi camerawerk.
Soms wat warrig om te volgen door de vele flashbacks wat dan ook ten koste gaat van de voordien opgebouwde spanning.

Raffael77
Boeikens schreef:
Meevaller.

Idd. Helaas was hij ook ande lange kant en dat maakt het een stuk minder. Had wel iets meer verwacht van Showbox company.

op zich wel een redelijke film - geen aanrader, maar voor een woensdagavond is ie goed te zien

avatar van blessing
de trailer ziet er belovend uit