Wildlike (2014)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Frank Hall Green
met Ella Purnell, Bruce Greenwood en Brian Geraghty

Mackenzie, een problematisch tienermeisje, wordt door haar moeder naar haar oom in Juneau in Alaska gestuurd om daar te gaan wonen. Hoewel haar oom een ondersteunende en verzorgende vriend lijkt te zijn, begint de relatie te verslechteren en wordt Mackenzie gedwongen om te vluchten. Ze probeert haar weg naar Seattle terug te vinden. Ze raakt echter steeds verder verdwaald in het landschap van Alaska.

avatar van steffv1
interessant, ga ik binnenkort zeker eens meepikken.

avatar van Onweersvlieg
Deze film gaat meer over vertrouwen en vriendschap dan over het daadwerkelijke ontsnappingsverhaal, dit stelt imo niet veel voor. Verwacht dus geen spannende film.

Langzaam filmpje, toch erg genoten. Goed acteerwerk, kreeg echt een band.

avatar van SimonSav
Sluit ik me bij aan. Erg klein en mooi filmpje.

avatar van mcdaktari
Toch een aardige film, met behoorlijk goed acteerwerk, zeker van Ella Purnell, en hele mooie natuurbeelden van Alaska.

avatar van Brabants
Wildlike is een rustig en subtiel filmpje met een sterk spelende cast en mooie scènes van Alaska. Je krijgt als kijker net genoeg details om het verhaal interessant te vinden, maar eilaas blijft het net iets te vaag. Iets meer geschiedenis en toekomst omtrent Mackenzie had het geheel toch wat sterker kunnen maken.

avatar van Pazmaster
Redelijk filmpje over een meisje dat problemen krijgt met haar oom en van hem wegloopt. Het gaat wat traag en het blijft vrij oppervlakkig, er zit weinig diepgang in. Er wordt aardig gespeeld. Verder niet bijzonder.

Mooi en goed geacteerd drama.
Met prachtige opnames van het fraaie Alaska.
Film die je pakt van begin tot eind.
3.5*/4*

avatar van Collins
Beklemmend en indrukwekkend drama waarin man en tienermeisje door het lot verbonden door de imponerende wildernis van Alaska trekken. Film met logischerwijs heel veel stemmige plaatjes van de weidse landschappen.
Het verhaal voltrekt zich langzaam. De film neemt de tijd om het verhaal te vertellen en de spanning op te bouwen. Subtiel en sober.
De film is zeker geen thriller, hoewel het verhaal wel spannend is. De spanning ontstaat door de onderliggende dreiging. Mooi subtiel gedaan. Met onuitgesproken geheimen, met onderdrukte emoties en met geladen zwijgzaamheid.
Ook een paar aardige zijpaden in de vorm van ontmoetingen onderweg.
Hoewel de landschappen overweldigen, zijn de filmdecors verder tamelijk sober. Geen trucages of special effects, waarachter de acteurs zich kunnen verschuilen. Overtuigend acteerwerk is dan van belang om spanning en emotie op peil te houden. Dat lukt goed.
Mooi ingetogen spel van Purnell en Greenwood.

broncode
Uitstekende film die alsmaar door kabbelt en toch geen moment verveelt. Ella purnell is een natuur talent en haar grote blauwe kijkers laten je verliefd de wereld in kijken.
De tweede hoofdrol speler is de natuur van Alaska alhoewel die we al goed gezien hebben in die andere gelijksoortige film 'into the wild'

avatar van mixmaster
Deze film deed me denken aan ''into the wild'' met prachtige shots van het adembenemende Alaska.
Geen lange dialogen maar weinig woorden, heerlijke film om te kijken.
Verhaal stelt niet veel voor en echte spanning zit er ook niet in, maar deze Avontuur/Drama film verveelt geen moment.

avatar van knusse stoel
Prima film die precies doet wat hij belooft, een goed verhaal over een jong meisje wat wel alles tegen zich vindt waar ze niet om heeft gevraagd en ook niet op heeft gerekend.
En dan zoals op de omschrijving staat, slaat ze op de vlucht en daardoor komt ze uiteindelijk weer goed terecht. Mooie film met mooie beelden van ALaska.

avatar van Filmkriebel
Een 14-jarig meisje raakt op de dool in Alaska nadat haar oom haar vertrouwen misbruikt heeft . De gevoelens van angst en uitzichtloosheid waarmee Kenzie kampt worden mooi weergegeven, alsook de manier waarop ze zich "bindt" aan een onbekende volwassene, op zoek naar bescherming en een vaderlijke arm. Ergens was dat ontroerend. Het kon nog veel sterker allemaal met sterkere dialogen en wat meer interactie tussen de twee hoofdrolspelers. Nu vond ik het op het einde allemaal niet zo'n overweldigende indruk nalaten.

avatar van Rodger
Mooie rustige film, prachtige beelden, en een prima verhaal.
3.0 ***

avatar van Decec
Een goede drama/thriller/avontuur film...
Prima verhaal...
Wat een drama over haar leven...
Mooi landschap...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Bruce Greenwood...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Captain.janek
Pubermeisje op drift.... Een sociaal familiedrama over hoe het lot van twee mensen op een subtiele manier met elkaar verweven raakt. Er zijn de nodige obstakels te overwinnen, dit wordt op een evenwichtige manier in beeld gebracht met prachtige landschapsbeelden.

avatar van xxERWINxx
Tegenvaller deze film, had er meer van verwacht.
Het meisje laat niet veel los over wat ze heeft meegemaakt en ook het einde blijf je zitten met vragen, want hij hield ineens op.
Verder wel mooie natuurbeelden, maar helaas niet wat ik ervan verwacht had.
Je ziet bijvoorbeeld niet dat ze haar moeder weer heeft gezien, wie is haar moeder? is ze nog steeds ziek? je ziet niet wat de bergbeklimmer / helper heeft gezegd tegen haar oom, is hij aangehouden, is er een gevecht ontstaan? heeft hij ermee afgerekend? al dit soort vragen.

avatar van Drifter
breezer sletje met problemen stalkt een man

avatar van Baboesjka
Een redelijke film. Prima om een keer gezien te hebben, maar geen wow-werk. Daarvoor vind ik het te afstandelijk en boeide en raakte het mij niet genoeg. Het acteerwerk vind ik prima en de natuur is mooi, maar ik houd hier geen bijzonder gevoel aan over. 3*