Earth Star Voyager (1988)

Sciencefiction / Avontuur
192 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door James Goldstone
met Duncan Regehr, Brian McNamara en Julia Montgomery

Het jaar 2088: de Aarde is vervuild en bijna onbewoonbaar. De bemanning van het ruimteschip "Earth Star Voyager" is op weg naar de planeet "Demeter", de laatste bewoonbare plek in het universum. Maar de reis loopt niet zoals gepland.

goeie film.heb hem thuis op VHS maar bij mij duurt deze maar 120
min.(waarschijnlijk een ingekorte versie).
deze film is eigenlijk bedoeld als pilot op een serie,maar die serie kwam er niet dus hebben ze het verhaal uitgebracht als een tv film.

Prima film een van de verrassingen uit de jaren 80.

avatar van A.L.I.E.N
Weet toevallig iemand waar ik de voledige versie op DVD kan kopen.
In de USA is hij in ieder geval wel verkrijgbaar(de poster hier boven is eigenlijk de DVD cover).

voor meer info link ik je met plezier door naar:en wikipedia.org/wiki/Earth...

avatar van steventje
zorro in space?

avatar van A.L.I.E.N
Hier kijk:het voledige verhaal.
In het jaar 2083 word het schip "Vangaurd Explorer",
die opweg was naar de planeet "Demeter" voor onderzoek,zwaar beschadigt.Met het gevolg dat het schip gekaapt werd.De enige overlevende is Cpt Jacob
Brown.Hij kan nog net de cordinaten versturen van de planeet "Demeter".

We zijn nu in het jaar 2087.Het milieu is vervuilt en
de wereld kamt met overbevolking.Omdat het van Kwaad
naar erger gaat met de planeet neemt de regering een
zwaar besluit.De mensen moeten verhuizen naar de planeet demeter.Voor het onderzoek is er een speciaal
schip ontworpen met de naam "Earth Star Voyager".

115 Jongen mensen,waaronder Johnatan Hayes(brain mcnamara),Moeten het schip besturen.
De missie loopt echter niet van een Leie dakje.
Al snel komt men terecht in een afval gordel.
Hierdoor wordt het schip zwaar beschadigt en moeten er broodnodige reparaties worden uitgevoert.Maar al snel hebben ze te maken met een sabotuer die die de Capitein en een paar andere bemanningsleden vermoord.

Als de voormalige Capitein Hayes de zaak onderzoekt blijkt het dat Brody Arnold(sportleraar) er voor iets tussen zit.Hayes kan hem wel verslaan.

Als men denkt dat de problemen voor bij zijn beginnen ze pas.De boord computer "Precilla"
is verlieft op een van de bemanningsleden en ze
komen bij een verlaten ruimte station dat niet zo verlaten blijkt te zijn.Hier vinden ze Jacob Brown

Maar onderweg moeten ze weer rekening zijn te houden met verschillende problemen.Zo worden ze gevangen
genomen op een ruimte station.Daar komt Brown iemand tegen met wie hij een pijnlijk verleden deelt.Ze vinden ook het schip "Vangaurd explorer".
Er is echter niets te vinden.op weg naar de Voyager
komt er een cyborg binnen geslopen.Die probeert alles te vernielen en verteld over een samenvoegeing.
Maar als Hayes op onderzoek gaat ondekt hij iets heel ergs

Meer verklappen zou zonden zijn.

avatar van A.L.I.E.N
Staat ook al op youtube (120 min. versie)
KLIK de andere delen zullen zich vanzelf wijzen.