• 10.520 nieuwsartikelen

Met onder meer: Ximena Ayala, Elena de Haro en Marco Antonio Treviño

Gesproken taal: Spaans

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Malos Hábitos

Film over een aantal mensen die lijden aan diverse eetstoornissen. Matilde is een non en overtuigd dat geloof bergen kan laten bewegen. Ze start een heimelijke vastenperiode waarmee ze denkt een tweede zondvloed die nabij is te doen laten stoppen. Elena is een dunne vrouw, geobsedeerd door mode-idealen. Ze is gepikeerd over de dikte van haar dochter Linda en doet er alles aan haar te laten afslanken. Koste wat het kost zal Linda er als een sprookjesprinses uitzien tijdens haar Heilige Communie. Elena's man tenslotte, Gustavo, professor in architectuur, verafschuwt de dunheid van Elena. Zo erg, dat hij intieme momenten met haar uit de weg gaat. Hij ontmoet een mollige studente die hem duidelijk maakt dat liefde door de maag gaat.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van New

New

gezien de extreme berg reacties lijkt me dit een fantastische film.

avatar van Zonderiaan

Zonderiaan

Erg sterke film

kappeuter (crew films)

Ik had op een wat luchtiger Mexicaanse film gehoopt, maar in plaats daarvan is de sfeer vrij naargeestig.

De regisseur heeft deze sfeer willen benadrukken met een natuurgeweld catastrofe. Ik vond dat over the top.

De buitenechtelijke relatie van de professor zou nog voor wat lucht / afwisseling moeten zorgen, maar dat valt tegen.

Het zijn allemaal erg trieste verhalen. Vooral het verhaal met de dochter - Linda - die zogenaamd veel te dik is, is heel treurig. En de moeder die zelf het grootste probleem heeft maar dat niet beseft.

Mooie beelden, goed sounddesign en zeker wel kunstzinnig en cinematografisch dik in orde. Jammer dat het verhaal me zo weinig aansprak.

avatar van Zonderiaan

Zonderiaan

Daar kan ik me inderdaad wel in vinden. Over het algemeen hecht ik minder waarde aan het narratief en kijk meer naar zaken als cinematografie en sound design vandaar ook de hogere score. Ik denk dat ik ook een luchtigere film verwachtte maar daardoor zo aangenaam verrast was door de duistere setting die hier neergezet werd, daar kon ik me prima in vinden.

avatar van movierider

movierider

kappeuter, je bent wat mij betreft te zwaar in je beoordeling.

Dat jij hoopt op een meer luchtige film, zegt meer over jou dan over deze film zelf.

maar ieder z'n eigen mening natuurlijk. schrok alleen een beetje van die lage beoordeling in z'n totaal. Ik vind het een prachtige art house, waar je eigenlijk geen fouten in kan ontdekken.. mooie verhaallijn, erg realistisch gehouden en dat compenseert prachtig met dat volgens sommige 'over de top' natuurgeweld.

mooi werkje!

kappeuter (crew films)

movierider schreef:

kappeuter, je bent wat mij betreft te zwaar in je beoordeling.

Het is uiteraard mijn persoonlijke beoordeling, maar er zijn ook genoeg 'zware' films die me WEL aanspreken.

Five Easy Pieces, Hundstage, Idi I Smotri en Vozvrashcheniye bijvoorbeeld.

Zoals gezegd sprak het verhaal me niet zo aan en vond ik het door het zware drama geen gemakkelijke kijkervaring.

Als een film me niet zo pakt ga ik geen hoge beoordeling geven.

avatar van Chromeo

Chromeo

Deze film is gewoon af, zit zo knap in elkaar... een echt meesterwerkje!

Verder ga ik volledig akkoord met wat Movierider eerder zei...

Wie meer - zinvolle - feedback wil, bekijkt best "The making of" bij de extra's op de DVD.

avatar van Thom1994

Thom1994

Een relatief saaie,langdradige, maar wel aangrijpende film.

Toch was het niet wat ik er van verwacht had. De film vertelde niet echt een verhaal. Het ging echt alleen maar over eten en afvallen.

De kern van de hele film is eigelijk : De een is te dun,de ander is te dik.

Toch 3* , omdat hij wel vermakelijk en erg aangrijpend is.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Niet echt een film die bij mij hoge kijk-prioriteit had, maar soit met die wintertijd moest ik toch wat later naar bed en dan maar de nachtfilm op de Belg.

Maar kijk visueel een briljante film. Enigszins te beschouwen als een Mexicaanse variant op "Requiem for a Dream".

Dik dochtertje heeft overgewicht, maar afslanken gaat beter met 40 kilo anorexia-moeder. Vader zoekt sex en eten buitenshuis. En non vast om de oneindige regens te stoppen.

avatar van Davidus

Davidus

Mooie film. Sober zonder opsmuk gespeeld. Heel aparte sfeer. De regen continu op de achtergrond. Zorgt voor een soort somber behang waartegen de verhalen zich afspelen. Dramatiek zonder sentimenteel te worden. Gefilmd zonder overacting, zonder kunstgrepen, heel puur de worstelingen van de hoofdpersonen laten zien. Echt knap hoe je de innerlijke strijd van deze mensen kon voelen zonder dat er uitdrukkelijk over gesproken wordt. Het gaat om meer dan om eten alleen, het gaat om de zin van het leven te vinden en de grenzen waar je tegen aan loopt bij het vinden van dat doel.

avatar van blitzz

blitzz

Aparte film met mooie cameravoering (vooral de close-ups).
Bijzonder verhaal.
Ook de surrealistische elementen, ondermeer de deur horizontaal in het water, het klooster als ark vond ik erg mooi.
Hoewel het een trage film was, heeft het me geen moment verveeld.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond het een goeie film. Hij ligt in de lijn van films zoals Amores Perros, Babel, ... films waarin iedereen wel iets met elkaar te maken heeft. Hier is de link duidelijk: eten. Het einde in dit soort films is ook meestal dramatisch en dat is in deze film ook het geval, daarom vond 'k het einde niet zo verrassend, 'k had er niet direct kippenvel bij.

De cast zijn voor mij allemaal onbekenden, maar ze deden het allemaal uitstekend.

De film verveelde geen moment en was qua lengte ook ideaal. Vond het dus een goeie film en als je de kans krijgt, zeker eens het bekijken waard.

avatar van Robi

Robi

Een film over eetgewoontes. Op zich een interessant onderwerp en de voorbeelden hier in de film lenen zich dan ook voor een uitstekende film. Er is echter nogal voor een artistieke benadering gekozen en belichting en de plaatjes zijn dan ook vaak heel erg mooi. Een onderwerp als deze kan echter ook wel wat menselijkheid gebruiken, maar helaas is de benadering behoorlijk afstandelijk waardoor het als kijker lastiger is om je in te leven in de hoofdpersonen. En dat is heel erg jammer bij een onderwerp als dit. Alleen met de dochter kon je wat meevoelen. Bij de andere drie hoofdpersonen kwamen de beweegredenen niet echt uit de verf.

Verder is het wel grappig dat ik nog niet zo heel lang geleden "Se7en" heb gezien. In die film regent het ook constant, en daar schreef ik als bezwaar dat ik na verloop dan wel eens berichten over een ondergelopen stad had willen zien. Bij deze film werd ik tenminste op mijn wenken bediend.

scorsese

Goeie film waarin een aantal personages worstelen met een eetstoornis. De afzonderlijke verhaallijntjes wisselen elkaar goed af en zijn gelukkig allemaal wel van hetzelfde niveau. Vrij donker en licht poëtisch van toon. Ook visueel is de film nogal donker en sober, doch mooi.

avatar van Movsin

Movsin

Goede, boeiende film met een verrassend slot als toetje er bovenop.

Had echt te doen met het mollige dochtertje (Knap vertolkt door Elisa Vicedo) dat wel een lekker hapje lust maar met een anorexia-moeder zit opgezadeld.

Is het besluit van de verhaallijnen dat extremiteiten worden afgestraft en uiteindelijk tot niets leiden ? De laatste shot met de non en het lot van de moeder wijzen m.i. in die richting.

Doorheen de film mooie beelden en zinnige opbouw.