The Haunting Hour: Don't Think about It (2007)

Alternatieve titel: R.L. Stine's The Haunting Hour: Don't Think about It

Fantasy / Horror

geregisseerd door Alex Zamm
met Emily Osment, Cody Linley en Brittany Curran

Wanneer Cassie verhuist naar een nieuwe stad, verandert ze ook van middelbare school. Hier krijgt ze al snel ruzie met Priscilla, het populairste meisje van de school. Wanneer Priscilla, samen met Cassie's broertje, op een dag vermist raken, zal Cassie op zoek moeten gaan naar de twee.

toen ik op wikipedia las waar de film over gaat leek mij het niks.
maar Emily osment en cody linley spelen erin, en het gemiddelde hier is 2.83.

wat vinden/denken jullie eigenlijk van de film?

Wat zeggen 5 stemmen nu?

avatar van 1311811
Als horrorfanaat ga ik hem binnenkort zeker ff kijken, ook al lijkt het me zo'n film voor 10-jarigen

avatar van 1311811
Mooie plaats hè, Wierden?

avatar van acrazylady
de boeken van hem zijn altijd wel erg leuk. ben benieuwd naar deze film

avatar van FillumGek
Oh god. Ik zag deze film op mijn PC staan, waarschijnlijk een keer gedownload op basis van de plot en stemgemiddelde. Vlak voor het kijken zag ik dat het van de maker van Kippenvel was en de regisseur onder andere ook sequels van Dr. Dolittle en Inspector Gadget heeft gedaan. Dus in principe wist ik meteen wat ik kon verwachten. Ik vond de boeken vroeger erg leuk en ook de Kippenvel afleveringen die op Fox Kids werden uitgezonden konden me best bekoren, hoewel ik toen ook al het betere horrorwerk prefereerde.

De Kippenvel sfeer is meteen te proeven. De opening met semi-enge maskers, het lettertype en de sfeer. Verrassend genoeg is het Halloween dus sensatiezoekers; maak je borst maar nat! Sensatiezoekers onder de tien jaar, that is. Het verhaal hierboven staat niet echt duidelijk beschreven maar het gaat over een monster dat wordt opgewekt door een boek, een soort Evil Dead voor dummies dus. Ik keek hem samen met mijn broertje en hebben best wat afgelachen, maar of dat nou zo positief was. Veel scenes zijn nogal kinderachtig en typisch R.L. Stine. Kinderen worden gepest op school of door hun grote zus en ouders zijn streng. Een situatie waarin een kleuter zich misschien wel wat bij kan voorstellen. Behoorlijk sfeervol is het allemaal best wel. Dialogen zijn ook erg simplistisch en de acteurs barslecht. Behalve Osment, die vond ik nog wel aardig. En Tobin Bell heeft ook een klein rolletje, altijd leuk.

Wellicht is het voor de kleinere iets te eng, omdat ik denk dat deze film de gemiddelde Kippenvel film daarin iets overtreft. Het monster is denk ik overtuigend genoeg vormgegeven om kleuters hun luier vol te doen sproeien. Ook spannende scenes zoals het monster-in-de-kast gezwam. Het monster doet een beetje denken aan een kruising tussen mini-Godzilla en Alien. De kinderachtige manier waarop het wezen is te verslaan is om te janken zo slecht. En daar kunnen de slechte special effects, potjes slijm en emmers verf geen verandering in brengen. Het feit dat er geen druppel bloed te bespeuren is en er geen doden vallen bewijst nog maar eens dat dit een griezelfilm is enkel en alleen geschikt voor kroost dat net uit de bloemkool is gekropen.

Maar! Het mag dan wel kinderachtige rotzooi zijn, ik ben dan ook al een grote stoere jongen. Een film als dit is dus een beetje lastig te beoordelen want voor de kleinere is dit misschien een hele leuke film. Verwacht in elk geval een type Kippenvel film, maar dan ruim vijf kwartier lang.

avatar van 606
Een fantasie / horror zo vroeg in de ochtend zal maar opnemen denk.

avatar van 606
Komt nu voor de 3de keer op RTL 4 binnen nog geen half jaar nu op 19-02

avatar van sabsabsab
Het leek wel een beetje een mix tussen Carry en IT, maar dan zonder superkrachtige woedeaanvallen en krankzinnige clowns.

avatar van Pantoffel
Goed genoeg om te kijken op zondagmiddag als je ziek bent.
Een leuke griezelfilm voor 8 jarigen denk ik wel.