Never Forever (2007)

Zuid-Korea / Verenigde Staten
90 minuten (originele versie) / 104 minuten (Zuid Koreaanse versie)

geregisseerd door Gina Kim
met Vera Farmiga, Jung-woo Ha en David McInnis

Sophie Lee is opgegroeid in een doorsnee Amerikaans gezin en getrouwd met een succesvolle advocaat van Koreaanse afkomst. Hun goede huwelijk staat onder druk door het feit dat ze geen kinderen kunnen krijgen. De oorzaak ligt bij het zwakke zaad van de man die gekweld wordt door een sterke kinderwens. Om haar huwelijk te redden gaat ze een zakelijke relatie aan met een illegale Koreaanse immigrant die ze voor iedere keer seks met haar 300 dollar betaalt.

Interessante film die goed laat zien hoe wanhopig een mens kan zijn...

Ik heb de lange versie van deze film gezien. Het is een intrigerend romantisch drama over een vrouw, die een drastisch besluit neemt om haar huwelijk te redden. Van het een komt het (voorspelbare) ander. Een mooie film met een passend einde en een indrukwekkende acteerprestatie van Vera Farmiga. Zeer de moeite waard.