Mo Fei Cui (1986)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Jing Wong
met Andy Lau, Bin Bin en Richard Norton

Andy Lo (Andy Lau) gaat met zijn twee vrienden, Pin-pin (Bin Bin) en Pancho op zoek naar zijn oude vriend Shen. De zoektocht neemt hun naar Griekenland waar ze ontdekken dat Shen wordt achtervolgt door zowel de KGB als Interpol. De reden hiervoor is dat hij bij een archeologische site zeldzame juwelen heeft gevonden. Er is echter nog een derde partij die, tegen elke prijs, de juwelen wil hebben. Maar ook de juwelen hebben hun geheimen.

Grappig tussendoortje.

Al hebben ze het in Amerika blijkbaar weer niet begrepen ... 15, terwijl dit zo'n beetje een kinderfilm is.

Maar dan wel eentje met wat betere actiescenes. Vind het altijd nog een beetje raar om Andy Lau te zien vechten, komt waarschijnlijk omdat hij dat vooral vroeger gedaan heeft. Hij brengt het er in ieder geval wel goed vanaf. Leuke vechtscenes, geinig vermaak.

Verder natuurlijk een luchtige comedy insteek met Jing Wong zelf die een redelijk grote rol voor zich neemt. Als je hem ziet (acteren) dan wordt meteen al heel wat duidelijk mbt z'n films

Zeker geen grootste film, maar door z'n korte speelduur, snel tempo en aardige ideetjes toch goed vermaak.

Kleine 3*