Initial D: Third Stage (2001)

Alternatieve titel: 劇場版 頭文字D Third Stage

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Noboru Mitsusawa
met de stemmen van Nobuyuki Hiyama, Unshô Ishizuka en Mitsuo Iwata

De net afgestudeerde Takumi wordt aangeboden deel uit te maken van het professionele race team 'RedSuns'. Voordat hij op het aanbod ingaat, zoekt hij een rematch met de leider van 'Emperor', die hem eerder versloeg wegens een motordefect.

avatar van belchinees
Prachtig geanimeerde film.
Mooie bolides, leuk verhaaltje en plezierige soundtracks.

Kort en bondig...; belchinees heeft niet veel zin
Iemand anders mag het beter vertellen. Maar ik ben de eerste die deze ziet precies

avatar van Roodkapje
Ja, heb deze ook gezien.. ooit... Dit kan je meer gaan bekijken als een extra lange aflevering van de initial-d serie. Kort en bondig: weinig verhaal, vééél drift- en streetracegeweld en overdonderende muziek die best heel luid staat. Door deze film heb ik de initial d series beginnen bekijken. Erg aan te raden; zelfs al ben je geen autoliefhebber.

avatar van belchinees
De muziek is zo'n harde plus bij de film he

Er is trouwens ook een live-action Initial D he

Cool

avatar van Shinobi
Seizoen drie.

Korte tijd na het zien van de live action film ben ik begonnen met de anime, zodoende ben ik hier beland.

Ten opzichte van de voorgaande twee seizoenen hebben de makers ervoor gekozen om van seizoen drie een film te maken. Een gewaagde keus, omdat het natuurlijk moeilijk is om zoveel informatie te verwerken in de - beperkte - tijd die je hebt. De focus ligt op Ryosuke Takahashi die aan Takumi vraagt of hij zich wil vervoegen bij een raceteam, opdat ze de lokale hashiriya van verscheidene prefecturen kunnen uitdagen.

Ik was in de veronderstelling dat de film zou draaien rondom Takumi en het team waarbij hij zich aansluit. In plaats daarvan draait het merendeel om de geforceerde romance die enorm veel tijd in beslag neemt. Het voelt nogal zwakjes aan en haalt de nodige vaart uit het geheel. De plotontwikkelingen lijken dan ook meer een opzet te zijn voor seizoen vier.

Desondanks zit het met de races wel snor. Het is duidelijk te zien dat de animatie is verbeterd; het oogt scherper en de CGI auto's zijn top. Zoals vanouds levert dit spectaculaire races op waarin allerlei flitsende capriolen uitgehaald worden om de tegenstander slim af te zijn. Hierbij mag de pompende Eurobeat soundtrack uiteraard niet ontbreken.

Al met al is 'Third Stage' een aardig vervolg van de voorgaande seizoenen, echter is wel te merken dat er toegewerkt wordt naar een volgend seizoen.

3,0 Sterren.