Jab We Met (2007)

India
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Imtiaz Ali
met Shahid Kapur, Kareena Kapoor en Kiran Juneja

Aditya, een verslagen industrieel, is gebroken aangezien het meisje waar hij van houdt, trouwt met iemand anders. Hij heeft de moed niet meer om huiswaarts te keren, hij loopt van alles weg en pakt de eerste de beste trein. In de trein ontmoet hij Geet, een mooi maar irritant praatziek meisje dat van Mumbai naar haar geboortedorp Bhatinda reist. Later beslist ze weg te lopen met haar vriend.

Lichtvoetige romcom met weliswaar een flinterdun, voorspelbaar verhaal, maar staan tegenover leuke liedjes, mooi balletten en als kers op de taart een stukje fraaie folklore uit het onherbergzame noorden van India. De beide protagonisten zijn in topvorm en dat geldt vooral voor Kareena Kapoor in een aanstekelijke rol. Kort en goed: een erg aangename Bollywood-film.