• 8.355.841 stemmen

Legenda o Tile (1977)

Avontuur / Historisch | 311 minuten (miniserie, 2 delen)
Nog geen stemmen

Genre: Avontuur / Historisch

Speelduur: 311 minuten (miniserie, 2 delen)

Alternatieve titels: The Legend of Till Ullenspiegel / Легенда о Тиле

Oorsprong: Sovjet-Unie

Geregisseerd door: Aleksandr Alov en Vladimir Naumov

Met onder meer: Lembit Ulfsak, Natalya Belokhvostikova en Evgeni Leonov

IMDb beoordeling: 7,3 (237)

Oorspronkelijke taal: Russisch

Plot Legenda o Tile

Het verhaal speelt zich af in Vlaanderen, ten tijde van de Tachtigjarige Oorlog. Tijl Uilenspiegel ziet hoe het land wordt verscheurd door godsdiensttwisten en de moordpartijen van de Spaanse Inquisitie. Jaloerse buren geven elkaar om de minste reden aan bij de bezetter, terwijl de Spaanse koning alleen uit is op hun rijkdommen. Niet langer bereid deze ellende aan te zien, besluit Tijl de wapens op te nemen tegen de Spaanse bezetter.

image

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Zeer hoog aangeschreven miniserie. En het gaat notabene over onze eigen geschiedenis! We mogen de Russen dus dankbaar zijn. Zie de intro op YouTube. En voor de liefhebbers deze martelscene.

avatar van Loepsaal

Loepsaal

helemaal eens met Lord F, de 10 Nederlandse netten hebben het te druk met uitzenden van topkwaliteit, geen ruimte voor een miniserie over onze eigen legende.