• 8.347.392 stemmen

Alternatieve titels: A Time Far Past / Thời Xa Vắng

Oorsprong: Vietnam / Frankrijk

Geregisseerd door: Quang Minh Hồ

Met onder meer: Ho Phuong Dung, Ngô The Quân, Nguyen Van Minh

IMDb beoordeling: 8,1 (38)

Oorspronkelijke taal: Vietnamese

Plot Thoi Xa Vang

Vietnam, de jaren '50: Sai wordt al op zijn twaalfde uitgehuwelijkt aan de achttienjarige Tuyet. Tuyet probeert er het beste van te maken, maar Sai is duidelijk nog niet rijp voor het huwelijk. Door zich als kind te blijven gedragen, verstoot hij in feite zijn vrouw. Meer enthousiasme brengt hij op voor de club van jonge pioniers, de jeugdorganisatie van de in zijn dorp oprukkende communisten.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Waarschijnlijk een grote blockbuster in Vietnam, maar echt boeiend vond ik het niet. Deze film, naar een schijnbaar zeer beroemd boek in Vietnam. Het voelde allemaal erg vrijblijvend en zeker nadat er veel te snel een sprongetje in de tijd werd gemaakt en het jongetje uit het aardige uitgangspunt ineens een stuk ouder dan twaalf was werd het vooral erg gemiddeld. Niet echt slecht, maar zeker geen film die me lang bijblijft. Forgettable zoals de Engelsen zeggen.

avatar van LauraPalmer

LauraPalmer

Ik had al een kaartje gekocht, maar ben uiteindelijk toch maar niet gegaan. Ik had meer zin in 'a blue automobile'... Maar kennelijk heb ik niet veel gemist.

avatar van Goodfella

Goodfella

Inderdaad geen goede manier om je festival mee te beginnen. Paar mooie plaatjes, maar die wijze lessen van opa aan kleinzoon in de vorm van vismetaforen hè..