Thoi Xa Vang (2004)

Alternatieve titel: A Time Far Past

Vietnam / Frankrijk

geregisseerd door Minh Hô Quang
met Ho Phuong Dung, Ngô The Quân en Nguyen Van Minh

Vietnam, de jaren '50: Sai wordt al op zijn twaalfde uitgehuwelijkt aan de achttienjarige Tuyet. Tuyet probeert er het beste van te maken, maar Sai is duidelijk nog niet rijp voor het huwelijk. Door zich als kind te blijven gedragen, verstoot hij in feite zijn vrouw. Meer enthousiasme brengt hij op voor de club van jonge pioniers, de jeugdorganisatie van de in zijn dorp oprukkende communisten.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Waarschijnlijk een grote blockbuster in Vietnam, maar echt boeiend vond ik het niet. Deze film, naar een schijnbaar zeer beroemd boek in Vietnam. Het voelde allemaal erg vrijblijvend en zeker nadat er veel te snel een sprongetje in de tijd werd gemaakt en het jongetje uit het aardige uitgangspunt ineens een stuk ouder dan twaalf was werd het vooral erg gemiddeld. Niet echt slecht, maar zeker geen film die me lang bijblijft. Forgettable zoals de Engelsen zeggen.

Ik had al een kaartje gekocht, maar ben uiteindelijk toch maar niet gegaan. Ik had meer zin in 'a blue automobile'... Maar kennelijk heb ik niet veel gemist.

avatar van Goodfella
Inderdaad geen goede manier om je festival mee te beginnen. Paar mooie plaatjes, maar die wijze lessen van opa aan kleinzoon in de vorm van vismetaforen hè..